Tom 24. Linii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Komunikowanie międzykulturowe rozumiane jako wzajemne oddziaływanie między kulturami w danym kraju czy regionie odbywa się przez kontakty interpersonalne, wymianę oraz wzajemne uczenie się i rozumienie pojęć pochodzących z zróżnicowanych środowisk zdefiniowanych według narodowości, języka lub pochodzenia etnicznego. Debaty dotyczące kryzysów kultury narodowej w obliczu różnorakości kulturowej, a także opinie, że globalizacja prowadzi do hegemonizacji kultury, coraz częściej zderzają się z poglądem o przenikaniu się wpływów kulturowych, czego efektem jest hybrydowość globalnej kultury.
Media, stanowiące widoczny kanał komunikacji kształtują obrazy przeróżnych kultur. Przez przekazy medialne odbywa się powielanie lub obalanie stereotypów, dlatego też szczególnego znaczenia nabierają w skali globalnej, regionalnej, krajowej i lokalnej kwestie równego dostępu do kanałów przekazu rozmaitych grup społecznych, nieraz dotychczas niedoreprezentowanych.
W książce, dość mocno zróżnicowanej treściowo, czytelnik wyszuka jednocześnie teksty ogólnie traktujące kwestie wpływu mediów masowych na sferę komunikowania międzykulturowego, jak i studia przypadków dialogu międzykulturowego, przebiegającego za pośrednictwem medialnej sieci, jednocześnie klasycznych, jak i nowych środków przekazu treści kulturowych.
ISBN: 9788375454789
Format: 16.0x23.5cm
Komunikowanie międzykulturowe rozumiane jako wzajemne oddziaływanie między kulturami w danym kraju czy regionie odbywa się przez kontakty interpersonalne, wymianę oraz wzajemne uczenie się i rozumienie pojęć pochodzących z zróżnicowanych środowisk zdefiniowanych według narodowości, języka lub pochodzenia etnicznego. Debaty dotyczące kryzysów kultury narodowej w obliczu różnorakości kulturowej, a także opinie, że globalizacja prowadzi do hegemonizacji kultury, coraz częściej zderzają się z poglądem o przenikaniu się wpływów kulturowych, czego efektem jest hybrydowość globalnej kultury.
Media, stanowiące widoczny kanał komunikacji kształtują obrazy przeróżnych kultur. Przez przekazy medialne odbywa się powielanie lub obalanie stereotypów, dlatego też szczególnego znaczenia nabierają w skali globalnej, regionalnej, krajowej i lokalnej kwestie równego dostępu do kanałów przekazu rozmaitych grup społecznych, nieraz dotychczas niedoreprezentowanych.
W książce, dość mocno zróżnicowanej treściowo, czytelnik wyszuka jednocześnie teksty ogólnie traktujące kwestie wpływu mediów masowych na sferę komunikowania międzykulturowego, jak i studia przypadków dialogu międzykulturowego, przebiegającego za pośrednictwem medialnej sieci, jednocześnie klasycznych, jak i nowych środków przekazu treści kulturowych.
ISBN: 9788375454789
Format: 16.0x23.5cm