Rozdział I
Innowacje w handlu detalicznym – identyfikacja 13
1. Teoretyczne ujęcia innowacji 13
2. Istota i miejsce innowacji w handlu detalicznym 20
3. Źródła innowacji w handlu detalicznym 27
4. Przedmiot innowacji w handlu detalicznym i ich typy 43
5. Progresywne technologie w innowacjach w handlu detalicznym 55
6. Uwarunkowania rozwoju innowacji w handlu detalicznym 62
Rozdział II
Specyfika wartości dla klienta w handlu detalicznym 78
1. Klient w handlu detalicznym i zmiany w jego zachowaniach 78
2. Wartość dla klienta w ekonomii i marketingu 90
3. Kreowanie wartości dla klienta w handlu detalicznym 99
4. Innowacje i wartość dla klienta w handlu detalicznym – wzajemne zależności 108
Rozdział III
Innowacje w handlu detalicznym w kreowaniu wartości dla klienta jako przedmiot badań 119
1. Zakresy badań nad innowacjami w handlu detalicznym 119
2. Źródła danych i metody badań empirycznych innowacji w kreowaniu wartości dla klienta w handlu detalicznym 125
3. Metodyka badań bezpośrednich i charakterystyka prób badawczych 136
Rozdział IV
Innowacje w handlu detalicznym – perspektywa detalisty 156
1. Innowacje w działalności przedsiębiorstw handlowych 156
2. Opinie i postawy detalistów wobec innowacji w handlu detalicznym 172
3. Innowacje a wartość dla klienta w handlu detalicznym – opinie detalistów 178
Rozdział V
Innowacje w handlu detalicznym – perspektywa klienta 188
1. Zachowania klientów wobec innowacji w handlu detalicznym 188
2. Konsumenci wobec innowacji i zmian w handlu detalicznym 196
3. Innowacje a wartość dla klienta w handlu detalicznym – opinie klientów 204
Rozdział VI
Innowacje w handlu detalicznym w perspektywie 2017 roku 215
1. Plany innowacyjne przedsiębiorstw handlowych 215
2. Innowacje w handlu detalicznym – przewidywania ekspertów 220
3. Innowacje a wartość dla klienta w handlu detalicznym – opinie ekspertów 227
Zakończenie 237
Aneks 247
Bibliografia 249
Spis rysunków 267
Spis tabel 269