Bogdan Mróz Współcześni klienci mają dostęp do bogatej i przeróżnej oferty dóbr i usług konsumpcyjnych na rynku jednocześnie tradycyjnym, jak i wirtualnym. Zasobność ofert różnorodnych producentów i dystrybutorów usypia czujność konsumencką, powoduje, że rynek staje się mniej przejrzysty.
Na nabywców dóbr i usług czyha mnóstwo zagrożeń, a szeroko rozumiane bezpieczeństwo konsumentów urasta do rangi jednego z największych wyzwań, jakiemu muszą stawić czoła agendy rządowe, instytucje regulacyjne, organizacje pozarządowe, wreszcie sami zainteresowani.
posiadając na uwadze znaczenie powyższej problematyki, grupa pracowników naukowych z wiodących ośrodków akademickich w Polsce przygotowała monografię poświęconą wybranym aspektom bezpieczeństwa konsumentów.
Teksty zawierają refleksje teoretyczne i przemyślenia Autorów wynikające z uważnej obserwacji rzeczywistości rynkowej oraz wyniki własnych badań empirycznych, legitymizujących formułowane sądy i wnioski.
tematyką przewodnim prowadzonych rozważań jest bezpieczeństwo konsumentów korzystających z nowych , a także zróżnicowanych dóbr i usług na rynkach tradycyjnym i wirtualnym.