Tematyka książki związana jest z przedsiębiorczością (kobiet), kulturoznawstwem, a także finansami. Wyeksponowane zostały globalnie zauważalne problemy, takie jak: rola kobiet w rodzinie, społeczeństwie i na rynku pracy, równouprawnienie płci (gender), ubóstwo, rozwój krajów Trzeciego Świata, różnice kulturowe, a w nich kwestia religii.
W publikacji przedstawiono wyniki dwóch badań przeprowadzonych przez autorkę. Celem pierwszego z nich była identyfikacja i analiza determinant poziomu przedsiębiorczości wśród pań i panów sklasyfikowanych według obszaru kulturowego (islam, hinduizm, kultura Zachodu), religii i wartości kulturowych. Celem drugiego badania obrano określenie znaczenia usług pożyczkowo-kredytowych w procesie wsparcia przedsiębiorczości kobiet w Polsce.
Książka asygnowana jest dla wszelkich, którzy szukają szerszego spojrzenia na dylematy współczesnego świata. Jest to książka z reguły o kobietach, ich potencjale, trudnej sytuacji uwarunkowanej kulturą, w której żyją (religią) oraz o tym, jak ich przedsiębiorczość i wsparcie instytucji finansowych może pozwolić im na bardziej niezależne i godne życie. Książka wyróżnia jak ważne są kobiety i jaką stanowią wartość we wszelkich sferach życia bez względu na to, czy żyją w Azji, Afryce czy w Europie.
Podejście kobiet do zakładania nowych firm i rozwoju już istniejących jest uzależnione od wielu uwarunkowań, wśród których szczególnie ważną rolę odgrywają czynniki kulturowe. Autorka publikacji wykazała się wyjątkowo korzystnym wyczuciem w doborze analizowanych zagadnień popartych szeroką wiedzą teoretyczną z zakresu kulturoznawstwa, przedsiębiorczości, jak i obszerną znajomością specyfiki funkcjonowania instytucji mikrofinansowych jako pośredników finansowych.
Z recenzji dr hab. Agnieszki Alińskiej, prof. Szkoły Głównej Handlowej
W publikacji przedstawiono wyniki dwóch badań przeprowadzonych przez autorkę. Celem pierwszego z nich była identyfikacja i analiza determinant poziomu przedsiębiorczości wśród pań i panów sklasyfikowanych według obszaru kulturowego (islam, hinduizm, kultura Zachodu), religii i wartości kulturowych. Celem drugiego badania obrano określenie znaczenia usług pożyczkowo-kredytowych w procesie wsparcia przedsiębiorczości kobiet w Polsce.
Książka asygnowana jest dla wszelkich, którzy szukają szerszego spojrzenia na dylematy współczesnego świata. Jest to książka z reguły o kobietach, ich potencjale, trudnej sytuacji uwarunkowanej kulturą, w której żyją (religią) oraz o tym, jak ich przedsiębiorczość i wsparcie instytucji finansowych może pozwolić im na bardziej niezależne i godne życie. Książka wyróżnia jak ważne są kobiety i jaką stanowią wartość we wszelkich sferach życia bez względu na to, czy żyją w Azji, Afryce czy w Europie.
Podejście kobiet do zakładania nowych firm i rozwoju już istniejących jest uzależnione od wielu uwarunkowań, wśród których szczególnie ważną rolę odgrywają czynniki kulturowe. Autorka publikacji wykazała się wyjątkowo korzystnym wyczuciem w doborze analizowanych zagadnień popartych szeroką wiedzą teoretyczną z zakresu kulturoznawstwa, przedsiębiorczości, jak i obszerną znajomością specyfiki funkcjonowania instytucji mikrofinansowych jako pośredników finansowych.
Z recenzji dr hab. Agnieszki Alińskiej, prof. Szkoły Głównej Handlowej
Tytuł Przedsiębiorczość pań Autor Adriana Przybyszewska Wydawnictwo CeDeWu EAN 9788381022873 ISBN 9788381022873 Kategoria Literatura, Zarządzanie liczba stron 412 Format 16,5x23,5 cm Rok wydania 2019 Oprawa broszurowa