Tytuł: Zarządzanie wartością spółki kapitałowej (wyd. II zmodyfikowane i uzupełnione)
Autor: Jan Krzysztof Bielecki, Leszek Pawłowicz (red.)
Rok wydania: 2015
Wydawnictwo: CeDeWu
Wydanie: II
Okładka: miękka
ISBN: 9788375566635
Strony: 724
Zarządzanie wartością to koncepcja, która stała się aktualnie podstawowym narzędziem kierowania Zarządzanie wartością to koncepcja, która stała się aktualnie podstawowym narzędziem kierowania przedsiębiorstwem. Poszerza ona zakres finansowych celów działalności przedsiębiorstwa o troskę nie tylko o własne interesy, ale także o relacje z jego interesariuszami. Niniejsza książka skupia się na tych działaniach, które służą rozszerzaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i równocześnie podnoszą ich wiarygodność na rynkach finansowych. W książce przedstawione są nie tylko podstawowe zasady zarządzania wartością przedsiębiorstwa, lecz szeroko opisane pozostały, nad wyraz wykorzystaneczne dla praktyków gospodarczych, sposoby sprawnego korzystania z rynków finansowych.
nad wyraz wartościową częścią książki są przykłady użytecznych doświadczeń zarządzania wartością m.in. W Banku Pekao SA, Grupie Fiat, Grupie Kapitałowej Allianz oraz GE Money. Doświadczenia te zostały opisane przez wybitnych menedżerów zarządzających tymi podmiotami.
Prof. Dr hab. Jerzy Bieliński
istotnie cennym atutem absolwentów wyższych uczelni ekonomicznych ubiegających się o pracę jest umiejętność wyszczególnionia wydajnych dróg osiągnięcia sukcesu rynkowego przez producenta, w której chcieliby się zatrudnić. Dla kadry menedżerskiej z kolei wartościowe i stymulujące jest poznanie nowych, sprawdzonych koncepcji, metod i narzędzi, które były im nieznane, a mogą być przydatne we współczesnym zarządzaniu ich firmą. Książka Zarządzanie wartością spółki kapitałowej jest taką kompleksową i aktualną platformą wiedzy, która absolwentom każdego kierunku ekonomicznego usprawnia nabycie kompetencji w poszukiwaniu rozwiązań prowadzących do zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstw. Jest też wspólnym językiem integrującym działania wszelkich pracowników marki.
Prof. Zw. Dr hab. Stanisław Kasiewicz
Recenzowana książka obejmuje całokształt zagadnień związanych z zarządzaniem wartością przedsiębiorstwa i stanowi nie tylko cenny podręcznik dla studentów,na dodatek kompendium wiedzy dla praktyków gospodarczych, stanowczo kadry menedżerskiej. Przygotowana poprzez wybitnych specjalistów ma rozmiar równocześnie teoretyczny, jak i poręczny. Książka spotka się także, moim zdaniem, z zainteresowaniem osób prowadzących badania naukowe z zakresu mikroekonomii i finansów.
Prof. Dr hab. Ryszard Wierzba