Książka jest dobrze przygotowanym podręcznikiem, który może być pomocą dydaktyczną równocześnie dla studentów, jak i wykładowców. Budowa tekstu jest krystaliczna, a ilustracje pozwalają zrozumieć omawiane zagadnienia.
rozszerzająca się z roku na rok liczba dzieci z wrodzonymi, a także czynnościowymi wadami postawy wymaga dobrego przygotowania osób, które będą mogły uczestniczyć w procesie korygowania tych zmian. Sedenteryjny tryb życia, będący niestety cechą specyficzną obecnych czasów, powiększa zapotrzebowanie na należycie przygotowanych specjalistów z tego zakresu.
Autorka opracowała stosowną koncepcję przedstawienia treści teoretycznych i użytecznych przyszłemu Czytelnikowi. Z recenzji prof. Danuty Umiastowskiej Publikacja stanowi spójne tematycznie, oryginalne i twórcze opracowanie naukowe przedstawiające zagadnienia z zakresu wad postawy, ich diagnozy i korekcji.
Została opatrzona właściwym aparatem naukowym (bibliografią, przypisami), a tym samym spełnia kryteria monografii naukowej. Nie powoduje trudności w zrozumieniu jej treści, wskazuje tematy ważne i mieści elementy praktycznego przygotowania, dlatego może być korzystnym podręcznikiem akademickim.
Z recenzji prof. Anny Lipert