Rozdział I. Odkrywanie instytucji działania profesjonalnego 15
1.1. Metodologiczne aspekty analizy działania i współdziałania 18
1.1.1. Spotkanie interdyscyplinarne podczas wywiadu 22
1.1.2. Wykorzystanie refleksji studentów w badaniu współdziałania 26
1.2. Działanie fachowe 28
1.3. Podmioty działania. Podmiotowość w działaniu 34
1.3.1. Relacje specjalista – podopieczny 37
1.3.2. Relacje pomiędzy specjalistami. Praca w zespole 43
Rozdział II. Współdziałanie jako „zjawisko" niemożliwe (?) 47
2.1. Istota współdziałania 48
2.2. Walory uczestników współdziałania 53
2.3. Koordynowanie współdziałania 59
Rozdział III. Przygotowanie do działań złożonych 65
3.1. Wąski albo pokaźny profil kształcenia 67
3.2. Innowacyjność w kształceniu. Wizja człowieka kreatywnego 74
3.3. Rozbudzanie postaw. W kierunku gotowości do współdziałania 81
3.4. Kształcenie do profesji społecznych. Przygotowanie do działania w obszarze zdrowia 88
3.4.1. Projektowanie socjalne. Metoda kształcenia do działań złożonych 97
3.4.2. Potrzeba kształcenia medycznego pedagogów 104
3.5. Kształcenie do profesji medycznych. Przygotowanie do działania społeczno-wychowawczego 106
3.5.1. Przedmioty niemedyczne w ofercie dydaktycznej 113
3.5.2. Wymiary integracji w kształceniu 119
3.5.3. „Socjalizowanie" przyszłych lekarzy 124
Rozdział IV. Wspólne pola działania reprezentantów profesji społecznych i medycznych – egzemplifikacja współistnienia 127
4.1. Oczekiwania pacjentów – zachowania lekarzy 130
4.2. Wspólne pola działania związane z chorobą 134
4.3. Wspólne pola działania związane ze zdrowiem 140
4.4. Wielcy reprezentanci działania interdyscyplinarnego 148
Rozdział V. Podejście w kształceniu – nadawanie znaczeń i konstruowanie sensu współdziałania 159
5.1. Nadawanie znaczeń w sytuacjach kształcenia 163
5.2. Udział nauczyciela w konstruowaniu sensu współdziałania przez studenta 170
5.3. Przygotowanie nauczycieli 175
Rozdział VI. Przeszkody w produkowaniu atmosfery do współdziałania 181
6.1. Przeszkody tkwiące w kształceniu 182
6.2. Trudności ze stowarzyszaniem się wykładowców 195
6.3. Rozchwianie w świecie wartości 201
Zakończenie 205
Bibliografia 211
Co-Activity in the Field of Social and Medical Professions. Preparation – Conditions – Opportunities (Summary) 223
Od Redakcji 227