Tytuł zrównoważone społeczeństwo informacyjne Autor Ewa Ziemba Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7875-359-9 Rok wydania 2017 Katowice Wydanie 1 liczba stron 355 Format pdf Spis treści Wstęp 11
1. Teoretyczne podstawy i konceptualizacja stabilnego społeczeństwa infor-macyjnego 21
1.1. Koncepcja jednostajnego społeczeństwa informacyjnego w naukach ekonomicznych 21
1.2. Geneza i etymologia jednostajnego społeczeństwa informacyjnego 30
1.3. Modelowe ujęcie jednostajnego społeczeństwa informacyjnego 36
1.4. Miejsce technologii informacyjno-komunikacyjnych w stabilnym społeczeństwie informacyjnym 51
1.5. Czynniki sukcesu użycia technologii informacyjno-komunikacyjnych na zapotrzebowania stabilnego społeczeństwa informacyjnego 58
1.6. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w modelowym ujęciu stabilnego społeczeństwa informacyjnego 67
1.7. Metodyka operacjonalizacji i ewaluacji modelowego ujęcia stabilnego społeczeństwa informacyjnego 71
2. Badanie modelu zrównoważonego społeczeństwa informacyjnego dla gospo-darstw domowych 82
2.1. Metodyka innowacyjnania badawczego w odniesieniu do gospodarstw domowych 82
2.2. Konceptualizacja i operacjonalizacja wykorzystania technice informacyjno-komunikacyjnych w gospodarstwach domowych 87
2.3. Konceptualizacja i operacjonalizacja zrównoważenia społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do gospodarstw domowych 94
2.4. Ocena wykorzystania technice informacyjno-komunikacyjnych w gospodar-stwach domowych 99
2.5. Ocena zrównoważenia społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do gospo-darstw domowych 106
2.6. Badanie zależności pomiędzy wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych a stabilniem społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do gospodarstw domowych 114
2.7. Dyskusja nad wynikami badań dotyczących modelu stabilnego społeczeń-stwa informacyjnego dla gospodarstw domowych 119
3. Badanie modelu jednostajnego społeczeństwa informacyjnego dla przedsię-biorstw 128
3.1. Metodyka postępowania badawczego w odniesieniu do przedsiębiorstw 128
3.2. Konceptualizacja i operacjonalizacja wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w przedsiębiorstwach 132
3.3. Konceptualizacja i operacjonalizacja zrównoważenia społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do przedsiębiorstw 140
3.4. Ocena wykorzystania technice informacyjno-komunikacyjnych w przedsiębior-stwach 146
3.5. Ocena zrównoważenia społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do przedsię-biorstw 153
3.6. Badanie zależności między zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych a zrównoważeniem społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do przedsiębiorstw 161
3.7. Dyskusja nad wynikami badań dotyczących modelu stabilnego społeczeń-stwa informacyjnego dla przedsiębiorstw 166
4. Badanie modelu stabilnego społeczeństwa informacyjnego dla administra-cji publicznej 176
4.1. Metodyka innowacyjnania badawczego w odniesieniu do administracji publicznej 176
4.2. Konceptualizacja i operacjonalizacja zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w administracji publicznej 180
4.3. Konceptualizacja i operacjonalizacja zrównoważenia społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do administracji publicznej 189
4.4. Ocena użycia technologii informacyjno-komunikacyjnych w administracji publicznej 195
4.5. Ocena zrównoważenia społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do administra-cji publicznej 200
4.6. Badanie zależności pomiędzy zastosowaniem technice informacyjno-komunikacyjnych a stabilniem społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do administracji publicznej 207
4.7. Dyskusja nad wynikami badań dotyczących modelu stabilnego społeczeń-stwa informacyjnego dla administracji publicznej 213
5. Empiryczne sprawdzenie modelu jednostajnego społeczeństwa informacyjne-go 224
5.1. Ocena poziomu wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych 224
5.2. Ocena poziomu zrównoważenia społeczeństwa informacyjnego 230
5.3. Badanie zależności między użyciem technologii informacyjno-komunikacyjnych a stabilniem społeczeństwa informacyjnego 238
5.4. Dyskusja nad wynikami badań dotyczących modelu zrównoważonego społeczeń-stwa informacyjnego 242
5.5. Rekomendacje dla doskonalenia i rozwoju zrównoważonego społeczeństwa
informacyjnego 253
Zakończenie 257
Załączniki 265
A. Szczegółowe analizy statystyczne dla modelu zrównoważonego społeczeństwa in-formacyjnego – gospodarstwa domowe 267
B. Szczegółowe analizy statystyczne dla modelu jednostajnego społeczeństwa in-formacyjnego – przedsiębiorstwa 282
C. Szczegółowe analizy statystyczne dla modelu jednostajnego społeczeństwa in-formacyjnego – administracja publiczna 299
D. Szczegółowe analizy statystyczne dla modelu jednostajnego społeczeństwa in-formacyjnego 317
Literatura 321
Spis rysunków 351
Spis tabel 353
1. Teoretyczne podstawy i konceptualizacja stabilnego społeczeństwa infor-macyjnego 21
1.1. Koncepcja jednostajnego społeczeństwa informacyjnego w naukach ekonomicznych 21
1.2. Geneza i etymologia jednostajnego społeczeństwa informacyjnego 30
1.3. Modelowe ujęcie jednostajnego społeczeństwa informacyjnego 36
1.4. Miejsce technologii informacyjno-komunikacyjnych w stabilnym społeczeństwie informacyjnym 51
1.5. Czynniki sukcesu użycia technologii informacyjno-komunikacyjnych na zapotrzebowania stabilnego społeczeństwa informacyjnego 58
1.6. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w modelowym ujęciu stabilnego społeczeństwa informacyjnego 67
1.7. Metodyka operacjonalizacji i ewaluacji modelowego ujęcia stabilnego społeczeństwa informacyjnego 71
2. Badanie modelu zrównoważonego społeczeństwa informacyjnego dla gospo-darstw domowych 82
2.1. Metodyka innowacyjnania badawczego w odniesieniu do gospodarstw domowych 82
2.2. Konceptualizacja i operacjonalizacja wykorzystania technice informacyjno-komunikacyjnych w gospodarstwach domowych 87
2.3. Konceptualizacja i operacjonalizacja zrównoważenia społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do gospodarstw domowych 94
2.4. Ocena wykorzystania technice informacyjno-komunikacyjnych w gospodar-stwach domowych 99
2.5. Ocena zrównoważenia społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do gospo-darstw domowych 106
2.6. Badanie zależności pomiędzy wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych a stabilniem społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do gospodarstw domowych 114
2.7. Dyskusja nad wynikami badań dotyczących modelu stabilnego społeczeń-stwa informacyjnego dla gospodarstw domowych 119
3. Badanie modelu jednostajnego społeczeństwa informacyjnego dla przedsię-biorstw 128
3.1. Metodyka postępowania badawczego w odniesieniu do przedsiębiorstw 128
3.2. Konceptualizacja i operacjonalizacja wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w przedsiębiorstwach 132
3.3. Konceptualizacja i operacjonalizacja zrównoważenia społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do przedsiębiorstw 140
3.4. Ocena wykorzystania technice informacyjno-komunikacyjnych w przedsiębior-stwach 146
3.5. Ocena zrównoważenia społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do przedsię-biorstw 153
3.6. Badanie zależności między zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych a zrównoważeniem społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do przedsiębiorstw 161
3.7. Dyskusja nad wynikami badań dotyczących modelu stabilnego społeczeń-stwa informacyjnego dla przedsiębiorstw 166
4. Badanie modelu stabilnego społeczeństwa informacyjnego dla administra-cji publicznej 176
4.1. Metodyka innowacyjnania badawczego w odniesieniu do administracji publicznej 176
4.2. Konceptualizacja i operacjonalizacja zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w administracji publicznej 180
4.3. Konceptualizacja i operacjonalizacja zrównoważenia społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do administracji publicznej 189
4.4. Ocena użycia technologii informacyjno-komunikacyjnych w administracji publicznej 195
4.5. Ocena zrównoważenia społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do administra-cji publicznej 200
4.6. Badanie zależności pomiędzy zastosowaniem technice informacyjno-komunikacyjnych a stabilniem społeczeństwa informacyjnego w odniesieniu do administracji publicznej 207
4.7. Dyskusja nad wynikami badań dotyczących modelu stabilnego społeczeń-stwa informacyjnego dla administracji publicznej 213
5. Empiryczne sprawdzenie modelu jednostajnego społeczeństwa informacyjne-go 224
5.1. Ocena poziomu wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych 224
5.2. Ocena poziomu zrównoważenia społeczeństwa informacyjnego 230
5.3. Badanie zależności między użyciem technologii informacyjno-komunikacyjnych a stabilniem społeczeństwa informacyjnego 238
5.4. Dyskusja nad wynikami badań dotyczących modelu zrównoważonego społeczeń-stwa informacyjnego 242
5.5. Rekomendacje dla doskonalenia i rozwoju zrównoważonego społeczeństwa
informacyjnego 253
Zakończenie 257
Załączniki 265
A. Szczegółowe analizy statystyczne dla modelu zrównoważonego społeczeństwa in-formacyjnego – gospodarstwa domowe 267
B. Szczegółowe analizy statystyczne dla modelu jednostajnego społeczeństwa in-formacyjnego – przedsiębiorstwa 282
C. Szczegółowe analizy statystyczne dla modelu jednostajnego społeczeństwa in-formacyjnego – administracja publiczna 299
D. Szczegółowe analizy statystyczne dla modelu jednostajnego społeczeństwa in-formacyjnego 317
Literatura 321
Spis rysunków 351
Spis tabel 353