zasadniczym celem pracy było probabilistyczne określenie dynamiki transformacji w sektorze samochodów osobowych związanej ze sposobem zasilania i przybliżenie wymogów logistycznych związanych z infrastrukturą niezbędną do obsługi pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in oraz zaproponowanie zintegrowanego modelu rozwiązań sprzyjających rozwojowi elektromobilności.
Dotyczy to zabezpieczenia dostaw energii elektrycznej, a także zmiany charakteru popytu na nią z jednej strony, natomiast z drugiej samej specyfiki technicznej maszyn odbiorczych. Infrastruktura logistyczna służąca do obsługi elektromobilności nie może być w tym przypadku sprowadzana jedynie do kwestii stacji ładowania i źródeł ich zasilania.
integralną częścią pozostaje towarzyszące jej zaplecze asygnowane dla właścicieli i kierowców, którzy z nich korzystają. Przyjęto tezę zgodnie z którą to właśnie jego atrakcyjność będzie jednym z podstawowych determinantów wyboru punktu ładowania i dostawcy.
Założenie to pozostaje poważnym wyzwaniem dla terenowych organów władz centralnych oraz samorządów. Niesie za sobą nierzadko konieczność koordynacji wysiłków inwestycyjnych, a także wspólnej polityki w zakresie tworzenie rozwiązań infrastrukturalnych koniecznych do rozwoju elektro mobilności