Opis wydawniczy: Opracowanie zawiera analizę regulaminów szkół doktorskich w Polsce, której podjęli się doktoranci różnorodnych polskich podmiotów kształcących doktorantów, w oparciu o aktualny stan pranwy.
Opierała się ona na przygotowanym poprzez autorów formularzu dotyczącym oceny regulaminów szkół doktorskich. Jedną z głównych przyczyn podjęcia tej problematyki badawczej była chęć porównania oraz zweryfikowania treści regulaminów szkół doktorskich w Polsce w celu wskazania luk w regulaminach szkół doktorskich i zweryfikowania ich oraz próba określenia wpływu aktualnie obowiązujących regulaminów szkół doktorskich na zmiany w systemie szkolnictwa wyższego i nauki.
Szczegółowa analiza treści regulaminów umożliwiła opracowanie poniższego zbioru prawidłowych praktyk, które mogą zostać wykorzystane w celu ulepszenia obowiązujących regulaminów szkół doktorskich. Fragment wstępu Monografia jest przeznaczona dla doktorantów, promotorów oraz praktyków, którzy zajmują się funkcjonowaniem szkół doktorskich.
Ze względu jednak na dużą uniwersalność rozważań książka może być skierowana do stosunkowo szerokiego grona odbiorców zainteresowanych omawianą problematyką. Opracowanie to jest dziełem kompletnym, objaśniającym i zaspokajającym wiedzę z zakresu wszystkich zagadnień związanych z rozmiarem ergonomicznym i doktrynalnym szkół doktorskich – bez zapotrzebowania sięgania do innych opracowań.
Jest to w dodatku opracowanie nad wyraz aktualne, {pomocn|przydatn)e przedstawicielom doktryny, praktykom – w stosowaniu prawa oraz doktorantom. Z recenzji wydawniczej dr. Hab. Michała Kowalskiego, prof. ALK