mały Miecio uwielbiał obserwować Księżyc. Jego marzenia zaprowadziły go do USA. Tam jako dorosły mężczyzna został jednym z konstruktorów pojazdu zwanego łazikiem, który bada srebrny Glob. To prawdziwa historia o pasji i spełnianiu marzeń.
Los ciągle zaskakuje, dlatego nigdy nie powinniśmy rezygnować ze swych oczekiwań! atrakcyjne ilustracje Zofii Różyckiej subtelnie łączą niełatwy świat techniki z barwnymi marzeniami. Tekst o życiu Mieczysława Bekkera napisał Grzegorz Chlasta.
"Łazik na Księżycu" należy do wyjątkowej linii "Czytam sobie z kotylionem", która została wydana z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości poprzez Polskę. Bohaterami są postacie historyczne, które w ciągu ubiegłych 100 lat bardzo zasłużyły się dla rozwoju naszego kraju."Czytam sobie z kotylionem" wyrasta z bestsellerowej linii "Czytam sobie".
Misją obu jest nakłanianie dzieci do samodzielnego czytania, a poprzez to – do samodzielnego myślenia."Czytam sobie z kotylionem" to unikatowa kolekcja książek wydana z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości poprzez Polskę.
Historie przedstawione w serii opisują prawdziwe wydarzenia z perspektywy ich uczestników. Bohaterami są postacie historyczne, które w ciągu ubiegłych 100 lat wyjątkowo zasłużyli się dla rozwoju naszego kraju.
Wśród nich znajdziemy znane postacie, jak marszałek Piłsudski i te, których historie warto przypominać – jak bracia Jabłkowscy czy Wanda Krahelska. Pochodzą z rozmaitych warstw społecznych i wykonują różne zawody: są pionierami biznesu, aktywistami społeczności lokalnej, artystami, policjantami, czy bibliotekarzami.
Wszyscy różni,równie ważni w budowaniu niepodległej Polski. Przez opowieści o bohaterach dzieci poznają tematykę związaną z niepodległością i patriotyzmem. We współpracę przy kolekcji włączyli się publicyści, dziennikarze, felietoniści i reporterzy.
dzięki temu powstałe historie w niezwykle jednostkowy sposób przekazują dzieciom wiedzę o ówczesnej rzeczywistości. Seria "Czytam sobie z kotylionem" wyrasta z kolekcji "Czytam sobie". Misją obu jest zachęcanie dzieci do samodzielnego czytania, a przez to – do samodzielnego myślenia.