Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych
Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych
Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych
Audiobooki Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych

11,16 zł

Wyjątkowa okazja dla Ciebie!

Najlepszą propozycję przygotował TaniaKsiazka.pl w cenie 11,16 zł

Przeszukaliśmy wiele e-sklepów w naszej bazie aby wyszukać świetną ofertę specjalnie dla Ciebie. Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego z kategorii audiobooki kupisz w cenie 11,16 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Wyświetlona wota 11,16 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
  • 9788323516996
  • Artur Domurat
  • Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
  • 244
  • 2009

Opis Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych

Tytuł Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych Podtytuł Wartości jako cele działań i wyborów Autor Artur Domurat Język polski Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego ISBN 978-83-235-1699-6 linia Współczesne problemy psychologii Rok wydania 2009 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 240 Format pdf Spis treści Wstęp 9

Rozdział I. Wprowadzenie teoretyczne 13

O wartościach 13
Wartości jako przedmiot badań psychologicznych 13
Wartości w motywacji i systemie poznawczym człowieka 17
Kontekstowe funkcjonowanie wartości a metody ich pomiaru 24
Laddering: podstawy teoretyczne 31
Kelly’ego teoria konstruktów osobistych i ich pomiar 31
Laddering D. Hinklego 33
Zachowania celowe: cele, środki, czynności 36
Pojęcia, kategorie, kategoryzacja 38
Koncepcja środków i celów J. Gutmana: geneza i terminologia 40

Rozdział II. Laddering: pomiar, analiza i interpretacja 51

Pomiar: zbieranie informacji surowych 51
Wywiad pogłębiony 51
Laddering miękki albo laddering twardy 54
Techniki namawiania osób badanych do wypowiadania się 57
Kiedy zakończyć wywiad? 60
technika papier-ołówek 61
wybór techniki: wywiad jednostkowy czy technika papier-ołówek? 62
Kodowanie informacji 65
Procedura kodowania 65
Ocena zgodności sędziów kompetentnych 69
Macierz implikacji (M) 72
kompozycja hierarchicznej mapy wartości i interpretacja wyników 74
Ogólny algorytm konstruowania hierarchicznej mapy wartości, H 76
dopełniające wskaźniki 78
Interpretacja wyników 79
wykorzystanie metody 81
użycia w badaniach zachowań konsumenckich 81
Identyfikacja wartości w pozostałych dziedzinach psychologii użytkowanej 83
Ilustracja wykorzystania metody: badania nad przywiązaniem do firmy 84

Rozdział III. Powiększenie ladderingu o nowe procedury i metody analizy danych 99

Uzasadnienie zwiększenia: zastrzeżenia wobec metody oryginalnej 99
Etap gromadzenia danych: pojawianie się odpowiedzi rozgałęziających się 99
Ocena zgodności sędziów kompetentnych (wiarygodność kodowania) 101
Wyrazistość informacji, wieloznaczność wypowiedzi i bliskoznaczność pojęć 102
Określenie kategorii z właściwego poziomu abstrakcji 104
Redundancja danych 105
Analiza relacji pośrednich 107
Pojawianie się pojęcie izolowanych i relacji zwrotnych 108
Budowa hierarchicznej mapy wartości: ustalenie właściwego poziomu odjęcia 109
Macierz implikacji i hierarchiczna mapa wartości w ladderingu miękkim 110
Pojęcia matematyczne wykorzystane w metodzie powiększonej 111
Zbiory tradycyjne, rozmyte i przybliżone 111
Relacje klasyczne, rozmyte i przybliżone 113
Grafy zwykłe, rozmyte i przybliżone 116
Kodowanie informacji 120
Podstawowe założenia i wymogi 120
Laddering twardy 122
Laddering miękki 123
Określenie przestrzeni pomiaru (zbiór informacji) 124
Kodowanie konwencjonalne, rozmyte i przybliżone – kiedy stosować? 125
Oceny zgodności sędziów kompetentnych: nowe wskaźniki statystyczne 127
Założenia teoretyczne 127
Wskaźniki zgodności dla kategoryzacji klasycznej i rozmytej 131
Jakość pracy sędziów kompetentnych: udział w niezgodności 137
Reguły zgodności w klasyfikacji przybliżonej 140
Wyrazistość kategoryzacji 143
Idea wyrazistości informacji 143
Wskaźnik wyrazistości 144
Zgodność i wyrazistość danych: realne sytuacje 150
Oszacowanie przynależności 153
Budowa jednostkowych i zbiorczych macierzy implikacji (M) 155
Laddering twardy: analiza par fragmentów zamiast drabin 155
Laddering miękki: kodowanie treści całego wywiadu do macierzy M 163
Budowa hierarchicznej mapy wartości (H) 166
Optymalizacja grafów: poziom odcięcia (_) 166
Wskaźnik obszerności informacyjnej B 167
Wskaźnik podobieństwa grafu do drzewa, H 167
Jednoczesna optymalizacja wskaźników B i H 168
Optymalizacja grafów: wyznaczanie drzewa ekonomicznego 170
Hierarchiczne mapy wartości 171
Ilustracja zastosowania metody powiększonej – badanie 2 173
Materiały i techniki 173
Schemat badania i problem badawczy 173
Wyniki 174
Interpretacja treści hierarchicznych map wartości 182

Rozdział IV. Podsumowanie 184

Ocena rozwiązań formalnych 184
Uwagi ogólnometodologiczne 188

Bibliografia 191

Załącznik 1. Zbiory, grafy i relacje: tradycyjne, rozmyte i przybliżone 198
Z1.1. Zbiory zwykłe, rozmyte i przybliżone 198
Z1.2. Relacje zwykłe, rozmyte i przybliżone 209
Z1.3. Grafy zwykłe, rozmyte i przybliżone 217
Załącznik 2. Badanie zgodności sędziów kompetentnych 222
Z2.1. Wyprowadzenie wskaźników zgodności 222
Z2.2. Wyprowadzenie reguł zgodności dla kodowania przybliżonego 225
Załącznik 3. Optymalizacja mapy H 230
Z3.1. Wyprowadzenie wzoru wskaźnika podobieństwa do drzewa 230
Z3.2. Wyznaczanie drzewa ekonomicznego 231
Załącznik 4. Koncepcja oprogramowania wspomagającego analizę danych w ladderingu 234
Załącznik 5. Znaczenie użytych symboli 238

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych
Kategoria Audiobooki
Marka Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
ISBN 9788323516996
Autor Artur Domurat
Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Ilość stron 244
Rok wydania 2009
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 11,16 zł
Najwyższa cena 11,16 zł
W bazie od 13.07.2017
Data aktualizacji 17.01.2025
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcjonalność monitorowania historii zmian cen pozwala użytkownikowi na obserwację wartości towaru na przestrzeni czasu.

Przepraszamy, obecnie brak dostępnych danych na temat historii cen Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych (Audiobooki).

Recenzje / opinie

Opinia użytkowników jest dla nas bardzo istotna! Wyślij swoją recenzję tego produktu.

Na chwilę obecną brak recenzji tego produktu. Bądź pierwszym, który dodaje opinię!

Znalezione oferty w bazie

Do cen pokazanych niżej dla Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego nie doliczono ewentualnych kosztów dostawy. Przed określeniem, gdzie dokonasz zakupu, zorientuj się w ocenie firmy i pamiętaj o doliczeniu ekstra kosztów jeżeli istnieją. Co kilka - kilkanaście minut odbywa się aktualizacja listy propozycji cenowych.

  • Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych (w sklepie TaniaKsiazka.pl)

    Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych Sklep on-line
    ★★★★★
    11,16 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

Produkty powiązane

Nowe oblicza romantyzmu brytyjskiego, AZ#E47FBB2FEB/DL-ebwm/pdf
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Kobieta w oczach kobiet, AZ#EAA54E76EB/DL-ebwm/epub
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Futbol dawnej warszawy, AZ#80392AD7EB/DL-ebwm/pdf
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...