Tytuł Alternatywne i wspomagające metody komunikacji Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-009-4 Rok wydania 2008 Kraków Wydanie 2 liczba stron 450 Format pdf Spis treści Wstęp
Z recenzji
Wprowadzenie
Rozdział pierwszy
Szkic rozwoju wspomagającej i alternatywnej komunikacji w Polsce
Uwagi o wczesnej interwencji komunikacyjnej wobec dzieci z zaburzeniami rozwoju
Syndrom ożywienia i jego miejsce w procesie rozwoju funkcji mowy i języka u dzieci z uszkodzeniami neurologicznymi
użycie wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC approache) w terapii niepokaźnych dzieci zagrożonych poważnymi zaburzeniami w porozumiewaniu się
Rola neurorozwojowej metody Castillo Moralesa w procesie wczesnej symulacji rozwoju, a także
w progresywnaniu terapeutycznym wobec dzieci z grupy wysokiego ryzyka zaburzeń komunikacji
sprawność wykorzystywania systemów komunikacji alternatywnej i wspomagającej u dzieci i młodzieży
z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się na przykładzie Samodzielnego Publicznego Ośrodka Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie
Rozdział drugi
Język migowy i system językowo-migowy
Fonogesty – metoda komunikowania się słyszących i rodziców z niesłyszącymi dziećmi i budowania w dziecięcych umysłach sensoryczno-motorycznej bazy mowy
użycie fonogestów w pracy z dziećmi z głęboką wadą słuchu na podstawie doświadczeń Specjalistycznej Poradni Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu, Przedszkola Miejskiego nr 16 i Zespołu Szkół nr 7 w Toruniu
Teoretyczne i funkcjonalne podstawy metody Makaton
Komunikacja poprzez dotyk – głuchoniewidomi
Picture Communication Symbols
Znaki graficzne – Piktogramy
Piktogramy – istota, charakterystyka ogólna
użycie metody Ułatwionej Komunikacji
Metoda Ułatwionej Komunikacji – studium przypadku
System komunikacji symbolicznej Blissa
wybór bibliograficzny polskich prac dotyczących komunikacji alternatywnej i wspomaganej – w podziale na systemy i specyfikację użytkownika
Z recenzji
Wprowadzenie
Rozdział pierwszy
Szkic rozwoju wspomagającej i alternatywnej komunikacji w Polsce
Uwagi o wczesnej interwencji komunikacyjnej wobec dzieci z zaburzeniami rozwoju
Syndrom ożywienia i jego miejsce w procesie rozwoju funkcji mowy i języka u dzieci z uszkodzeniami neurologicznymi
użycie wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC approache) w terapii niepokaźnych dzieci zagrożonych poważnymi zaburzeniami w porozumiewaniu się
Rola neurorozwojowej metody Castillo Moralesa w procesie wczesnej symulacji rozwoju, a także
w progresywnaniu terapeutycznym wobec dzieci z grupy wysokiego ryzyka zaburzeń komunikacji
sprawność wykorzystywania systemów komunikacji alternatywnej i wspomagającej u dzieci i młodzieży
z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się na przykładzie Samodzielnego Publicznego Ośrodka Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie
Rozdział drugi
Język migowy i system językowo-migowy
Fonogesty – metoda komunikowania się słyszących i rodziców z niesłyszącymi dziećmi i budowania w dziecięcych umysłach sensoryczno-motorycznej bazy mowy
użycie fonogestów w pracy z dziećmi z głęboką wadą słuchu na podstawie doświadczeń Specjalistycznej Poradni Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu, Przedszkola Miejskiego nr 16 i Zespołu Szkół nr 7 w Toruniu
Teoretyczne i funkcjonalne podstawy metody Makaton
Komunikacja poprzez dotyk – głuchoniewidomi
Picture Communication Symbols
Znaki graficzne – Piktogramy
Piktogramy – istota, charakterystyka ogólna
użycie metody Ułatwionej Komunikacji
Metoda Ułatwionej Komunikacji – studium przypadku
System komunikacji symbolicznej Blissa
wybór bibliograficzny polskich prac dotyczących komunikacji alternatywnej i wspomaganej – w podziale na systemy i specyfikację użytkownika