Książka gromadzi wyjaśnienia, sugestie i podpowiedzi, w jaki sposób podejść od strony prakseologicznej i praktycznej do realizacji niełatwej pedagogicznie procedury awansu zawodowego poprzez nauczycieli wychowania fizycznego. Awans zawodowy wyznacza pewne kryteria względem nauczycieli, którzy przechodzą fazy od nowicjusza do pedagoga mistrza. W tym świetle zawartość treściowa książki pokazuje procedury formalne i rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze, które pozwalają na spełnienie wymogów stawianych na poszczególnych poziomach awansu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Adresatami opracowania mogą być nauczyciele wychowania fizycznego szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych, wykładowcy szkół wyższych (AWF, uczelnie pedagogiczne), doradcy metodyczni i konsultanci, nauczyciele-instruktorzy domów kultury i placówek pracy pozaszkolnej.
Tytuł Awans zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego Podtytuł Rozwój pedagogiczny od A do Z Autor Kazimierz Ostrowski Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-750-2 Rok wydania 2009 Kraków Wydanie 2 liczba stron 240 Format pdf Spis treści Wstęp
Rozdział pierwszy
Dawne i współczesne przemiany dotyczące tożsamości zawodowej i rozwoju pedagogicznego nauczyciela wychowawcy
1. Poglądy na kształtowanie się społeczności nauczającej na przykładzie niektórych zagadnień historii myśli pedagogicznej i dziejów kultury fizycznej
2. Współczesna tożsamość zawodowa i rozwój pedagogiczny nauczyciela wychowawcy
3. Ogólna terminologia i ustalenia definicyjne związane z rolą zawodową nauczyciela wychowania fizycznego
Rozdział drugi
Pierwszy etap awansu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego – od stażysty do nauczyciela kontraktowego
1. Zadania pedagogiczne w okresie stażu i procedury formalne umożliwiające uzyskanie stopnia nauczyciela – kontraktowego
2. Wybrane rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze w świetle rozwoju zawodowego nauczyciela – stażysty
Rozdział trzeci
Drugi etap awansu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego – od kontraktu do mianowania
1. Zadania pedagogiczne w okresie stażu oraz procedury formalne umożliwiające uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego
2. Wybrane rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze w świetle rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
Rozdział czwarty
Trzeci etap awansu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego – nauczyciel dyplomowany
1. Zadania pedagogiczne w okresie stażu i procedury formalne umożliwiające uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego
2. Wybrane rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze w świetle rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego
Rozdział piąty
Awans zawodowy w opinii nauczycieli szkół bydgoskich – uwarunkowania pedeutologiczne
Uwagi końcowe
Bibliografia
Rozdział pierwszy
Dawne i współczesne przemiany dotyczące tożsamości zawodowej i rozwoju pedagogicznego nauczyciela wychowawcy
1. Poglądy na kształtowanie się społeczności nauczającej na przykładzie niektórych zagadnień historii myśli pedagogicznej i dziejów kultury fizycznej
2. Współczesna tożsamość zawodowa i rozwój pedagogiczny nauczyciela wychowawcy
3. Ogólna terminologia i ustalenia definicyjne związane z rolą zawodową nauczyciela wychowania fizycznego
Rozdział drugi
Pierwszy etap awansu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego – od stażysty do nauczyciela kontraktowego
1. Zadania pedagogiczne w okresie stażu i procedury formalne umożliwiające uzyskanie stopnia nauczyciela – kontraktowego
2. Wybrane rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze w świetle rozwoju zawodowego nauczyciela – stażysty
Rozdział trzeci
Drugi etap awansu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego – od kontraktu do mianowania
1. Zadania pedagogiczne w okresie stażu oraz procedury formalne umożliwiające uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego
2. Wybrane rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze w świetle rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
Rozdział czwarty
Trzeci etap awansu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego – nauczyciel dyplomowany
1. Zadania pedagogiczne w okresie stażu i procedury formalne umożliwiające uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego
2. Wybrane rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze w świetle rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego
Rozdział piąty
Awans zawodowy w opinii nauczycieli szkół bydgoskich – uwarunkowania pedeutologiczne
Uwagi końcowe
Bibliografia