Problem dyscypliny w szkole jest nieraz przedmiotem gorących dyskusji na przeróżnych płaszczyznach: od płaszczyzny politycznej, poprzez regionalną - lokalnego zarządzania oświatą - aż do poziomu pokoju nauczycielskiego, rozmów ludzi w tramwaju czy kupujących na forum internetowym. Rozmowom tym towarzyszy typowo mnóstwo emocji i konfliktów. W książce Autor stara się przedstawić wiedzę na temat dyscypliny, opartą na wynikach badań - jednocześnie polskich, jak i zagranicznych. Badania dotyczą problematyki dyscypliny ujmowanej z punktu widzenia nauczycieli i uczniów. Autor od kilku lat zajmuje się poszukiwaniem i testowaniem solidnych rozwiązań dotyczących radzenia sobie z łamaniem dyscypliny przez uczniów. Niemało z nich zostało zastosowane w praktyce.
Tytuł Nauczyciele uczniowie Podtytuł Dwa spojrzenia na dyscyplinę w klasie Autor Jacek Pyżalski Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-796-0 Rok wydania 2007 Kraków Wydanie 1 liczba stron 96 Format pdf Spis treści Spis treści:
Wstęp
Czym w ogóle jest dyscyplina w wychowaniu?
rozmaite spojrzenia na dyscyplinę
kierunek aksjologiczny
trend pragmatyczny
kierunek socjologiczny (społeczny)
trend dialogiczny
Nauczyciele i uczniowie – dwa spojrzenia na dyscyplinę
Spojrzenie uczniów
Spojrzenie nauczycieli
W stronę strategii i metod
Model Czterech Kół Zębatych
Bibliografia
Wstęp
Czym w ogóle jest dyscyplina w wychowaniu?
rozmaite spojrzenia na dyscyplinę
kierunek aksjologiczny
trend pragmatyczny
kierunek socjologiczny (społeczny)
trend dialogiczny
Nauczyciele i uczniowie – dwa spojrzenia na dyscyplinę
Spojrzenie uczniów
Spojrzenie nauczycieli
W stronę strategii i metod
Model Czterech Kół Zębatych
Bibliografia