Tytuł Psychologia Pedagogie postu Podtytuł Preteksty – konteksty – podteksty Autor Zbigniew Kwieciński Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-133-6 Rok wydania 2012 Kraków Wydanie 1 liczba stron 442 Format pdf, epub Spis treści Słowo wstępne 7
Pedagogia przejścia i pogranicza 9
Edukacja jako trwały podmiot i przedmiot blokady rozwoju.
Hipotezy dysfunkcjonalności po 20 latach 31
Mimikra czy sternik?
Dramat pedagogiki w sytuacji przesilenia formacyjnego 37
Demokracja w edukacji czy edukacja dla demokracji? 57
Edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności 67
Zapętlenie kwestii edukacyjnej w przypadku gwałtownej zmiany jej kontekstu 79
Rynek edukacyjny a demokracja – sprzeczne wyzwania 91
I cóż po pedagogu w zbójeckich czasach? 99
Lęk i edukacja wobec przyszłości świata 113
Potrzeba kształcenia w humanistycznej mądrości 129
Mądrość jako oferta czwartej pedagogiki Pierwszego Pedagoga 137
30 grzechów głównych w kształceniu nauczycieli 145
Zmienić kształcenie nauczycieli 155
Mity i funkcje szkoły. U korzeni dominującego paradygmatu edukacyjnego 179
Ukryta przemoc jako podstawa racjonalności funkcjonowania szkoły 203
Praca w szkole jako złudzenie. Studium przypadku 229
Socjopedagogiczne problemy płci
(kształt wykładu i konwersatorium) 257
Epidemie społeczne w środowisku akademickim 263
Pedagogie pozoru i ułudy 275
O najróżniejszym rozumieniu „równych szans" edukacyjnych 281
długotrwałe sprzężenie poziomu podstawowej alfabetyzacji i jakości życia w dorosłości 289
Nierówno pod sufitem 363
nowe nierówności społeczne w edukacji wyższej 373
Szkoła potem. Nadzieje i zwątpienia 383
Potrzeba edukacji krytycznej 397
Szkoła do/dla zmiany społecznej – warunki potrzebne 407
Bibliografia 411
Indeks nazwisk 437
Pedagogia przejścia i pogranicza 9
Edukacja jako trwały podmiot i przedmiot blokady rozwoju.
Hipotezy dysfunkcjonalności po 20 latach 31
Mimikra czy sternik?
Dramat pedagogiki w sytuacji przesilenia formacyjnego 37
Demokracja w edukacji czy edukacja dla demokracji? 57
Edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności 67
Zapętlenie kwestii edukacyjnej w przypadku gwałtownej zmiany jej kontekstu 79
Rynek edukacyjny a demokracja – sprzeczne wyzwania 91
I cóż po pedagogu w zbójeckich czasach? 99
Lęk i edukacja wobec przyszłości świata 113
Potrzeba kształcenia w humanistycznej mądrości 129
Mądrość jako oferta czwartej pedagogiki Pierwszego Pedagoga 137
30 grzechów głównych w kształceniu nauczycieli 145
Zmienić kształcenie nauczycieli 155
Mity i funkcje szkoły. U korzeni dominującego paradygmatu edukacyjnego 179
Ukryta przemoc jako podstawa racjonalności funkcjonowania szkoły 203
Praca w szkole jako złudzenie. Studium przypadku 229
Socjopedagogiczne problemy płci
(kształt wykładu i konwersatorium) 257
Epidemie społeczne w środowisku akademickim 263
Pedagogie pozoru i ułudy 275
O najróżniejszym rozumieniu „równych szans" edukacyjnych 281
długotrwałe sprzężenie poziomu podstawowej alfabetyzacji i jakości życia w dorosłości 289
Nierówno pod sufitem 363
nowe nierówności społeczne w edukacji wyższej 373
Szkoła potem. Nadzieje i zwątpienia 383
Potrzeba edukacji krytycznej 397
Szkoła do/dla zmiany społecznej – warunki potrzebne 407
Bibliografia 411
Indeks nazwisk 437