Tytuł Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych Autor Beata Dyrda Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-840-0 Rok wydania 2007 Kraków Wydanie 1 ilość stron 95 Format pdf Spis treści Wstęp; 7
Rozdział 1
Uczeń zdolny i jego rozpoznawanie; 11
1.1. Sylwetka ucznia zdolnego; 12
1.2. Charakterystyka funkcjonowania uczniów zdolnych; 19
1.3. Uwarunkowania rozwoju uczniów zdolnych; 25
Rozdział 2
Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych; 31
2.1. Przyczyny niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych; 36
2.2. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych; 43
2.3. Rozpoznawanie Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych; 47
Rozdział 3
Przeciwdziałanie niepowodzeniom szkolnym uczniów zdolnych; 69
3.1. Rola rodziny w rozwijaniu zdolności dziecka; 70
3.2. Rola szkoły w stymulowaniu rozwoju uczniów zdolnych i uniemożliwianiu niepowodzeniom; 74
3.3. Uniemożliwianie i terapia Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych; 78
Zakończenie; 91
Bibliografia; 93
Rozdział 1
Uczeń zdolny i jego rozpoznawanie; 11
1.1. Sylwetka ucznia zdolnego; 12
1.2. Charakterystyka funkcjonowania uczniów zdolnych; 19
1.3. Uwarunkowania rozwoju uczniów zdolnych; 25
Rozdział 2
Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych; 31
2.1. Przyczyny niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych; 36
2.2. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych; 43
2.3. Rozpoznawanie Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych; 47
Rozdział 3
Przeciwdziałanie niepowodzeniom szkolnym uczniów zdolnych; 69
3.1. Rola rodziny w rozwijaniu zdolności dziecka; 70
3.2. Rola szkoły w stymulowaniu rozwoju uczniów zdolnych i uniemożliwianiu niepowodzeniom; 74
3.3. Uniemożliwianie i terapia Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych; 78
Zakończenie; 91
Bibliografia; 93