W monografii zaprezentowano wybrane aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw w czasach transformacji cyfrowej. Podmioty te, by sprostać wymaganiom rynków i gospodarki, muszą zmieniać się i przypasowywać do nowych realiów.
Zmiany te powodują, iż są one coraz bardziej postępowe, a innowacje te przejawiają się przez świeże produkty, usługi i procesy. Publikacja posiada osiem rozdziałów, w których Autorzy analizują, jaki wpływ na sukces przedsiębiorstwa ma użycie osiągnięć współczesnej cyfryzacji.
Poruszają m.in. Zagadnienia algorytmów zarządzania danymi, informacją i wiedzą; zwinności organizacyjnej; sztucznej inteligencji, roli technice informacyjno-komunikacyjnych i outsourcingu IT; warsztatów wymagań przy zastosowaniu podejścia procesowego do identyfikacji wymagań funkcjonalnych wobec systemów informatycznych; użycia funkcjonalności sieci zawodowej LinkedIn jako źródła wiedzy w organizacji, a także transformacji cyfrowej w przedsiębiorstwach komunalnych i zarządzaniu transportem miejskim.