Tytuł Edukacja i uczenie się. 16 największych mitów Autor Jeffrey Holmes Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-20419-8 Rok wydania 2019 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 232 Format epub, mobi Spis treści Słowo wstępne do wydania polskiego 7
Wprowadzenie 9
Podziękowania 11
Mit #1. Uczący się potrafią precyzyjnie ocenić, ile wiedzą 13
Mit #2. Ludzie uczą się lepiej, gdy metody nauczania są przypasowane do ich stylów przyswajania wiedzy 23
Mit #3. Wykład jest mniej skuteczny od innych metod nauczania 37
Mit #4. Korzystanie z PowerPointa w trakcie zajęć wspomaga uczenie się 51
Mit #5. Nauczanie z niewielkim kierowaniem przez nauczyciela daje lepsze efekty tradycyjne bezpośrednie nauczanie 63
Mit #6. Nagrody zawsze osłabiają motywację wewnętrzną uczących się 77
Mit #7. Wielozadaniowość nie pogarsza osiągnięć szkolnych 91
Mit #8. U poszczególnych osób dominuje lewa albo prawa półkula mózgowa 105
Mit #9. Istnieje niemało niezależnych rodzajów inteligencji 121
Mit #10. Poczucie własnej wartości unosi osiągnięcia szkolne 135
Mit #11. Powtarzanie jest efektywną strategią uczenia się 149
Mit #12. Testy wielokrotnego wyboru są mniej wartościowe aniżeli inne sposoby egzaminowania 159
Mit #13. Zdający nie powinni zmieniać swych odpowiedzi w testach wielokrotnego wyboru 169
Mit #14. Kursy przygotowawcze przynoszą korzystne efekty w wynikach testów wstępnych na uczelnie 179
Mit #15. Charakterystyczne testy nie umożliwiają przewidywanie osiągnięć w uczeniu się 189
Mit #16. Standardowe testy zdolności wykazują skrzywienie wobec niektórych grup mniejszościowych 199
Bibliografia 209
O Autorze 235
Wprowadzenie 9
Podziękowania 11
Mit #1. Uczący się potrafią precyzyjnie ocenić, ile wiedzą 13
Mit #2. Ludzie uczą się lepiej, gdy metody nauczania są przypasowane do ich stylów przyswajania wiedzy 23
Mit #3. Wykład jest mniej skuteczny od innych metod nauczania 37
Mit #4. Korzystanie z PowerPointa w trakcie zajęć wspomaga uczenie się 51
Mit #5. Nauczanie z niewielkim kierowaniem przez nauczyciela daje lepsze efekty tradycyjne bezpośrednie nauczanie 63
Mit #6. Nagrody zawsze osłabiają motywację wewnętrzną uczących się 77
Mit #7. Wielozadaniowość nie pogarsza osiągnięć szkolnych 91
Mit #8. U poszczególnych osób dominuje lewa albo prawa półkula mózgowa 105
Mit #9. Istnieje niemało niezależnych rodzajów inteligencji 121
Mit #10. Poczucie własnej wartości unosi osiągnięcia szkolne 135
Mit #11. Powtarzanie jest efektywną strategią uczenia się 149
Mit #12. Testy wielokrotnego wyboru są mniej wartościowe aniżeli inne sposoby egzaminowania 159
Mit #13. Zdający nie powinni zmieniać swych odpowiedzi w testach wielokrotnego wyboru 169
Mit #14. Kursy przygotowawcze przynoszą korzystne efekty w wynikach testów wstępnych na uczelnie 179
Mit #15. Charakterystyczne testy nie umożliwiają przewidywanie osiągnięć w uczeniu się 189
Mit #16. Standardowe testy zdolności wykazują skrzywienie wobec niektórych grup mniejszościowych 199
Bibliografia 209
O Autorze 235