1. Tworzenie się społeczeństwa konsumpcyjnego – wprowadzenie 11
2. Pojęcie konsumpcji miejskiej 23
2.1. Definicja i rodzaje konsumpcji 23
2.2. Założenia konsumpcji miejskiej 27
2.3. Specyfika konsumpcji miejskiej 30
2.4. Funkcje konsumpcji miejskiej 36
3. Miasto jako przedmiot konsumpcji 43
3.1. Towar miasta 43
3.2. Oferta miasta w dyspozycji jego użytkowników 49
3.3. Oferta miasta jako przedmiot działań ponadlokalnych 56
4. Oferenci konsumpcji miejskiej – podmioty formujące warunki podaży 67
4.1. Oferujący przedmioty konsumpcji 67
4.2. Oferujący możliwości konsumpcji 75
4.3. Twórcy wzorców konsumpcji miejskiej 84
5. Miasto jako zbiór konsumentów – podmioty kształtujące warunki popytu 93
5.1. Zaspokajanie miejskich potrzeb jako warunek egzystencjalny miasta 93
5.2. Preferencje nabywców jako wyznacznik specjalizacji miejskiej 101
5.3. Zachcianki użytkowników miasta jako czynnik rozwoju miejskiego 110
6. Miasto jako miejsce konsumpcji – kształtowanie warunków konsumowania 117
6.1. Specyfika przestrzeni miejskiej jako obszaru konsumpcji 117
6.2. Konsumpcyjne znaczenie miejskich przestrzeni publicznych 125
6.3. Punkty przyciągające konsumentów – rozwój poprzez kreowanie alternatyw 133
7. Ustalanie cech konsumpcji miejskiej 141
7.1. Planowanie dochodów i wydatków miast a zapotrzebowania ich użytkowników 141
7.2. Wyznaczanie kierunków rozwoju miasta a konsumpcja zbiorowa 147
7.3. Konsumpcja a metropolizacja – ambicje polityki miejskiej 155
8. Zakończenie. Konsumpcjonizm a przyszłość miast polskich 163
Bibliografia 169
Spis tabel i rysunków 181
Załącznik 183