Książka składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. Osią tematyczną części teoretycznej jest pojęcie współpracy międzyludzkiej w zespołach. Zostało ono ukazane na tle zagadnienia kultury szkoły jako organizacji uczącej się.
W rozdziale pierwszym omawiam wybrane koncepcje kultury w ujęciu socjologicznym, antropologicznym, pedagogicznym. Cechuję zróżnicowane aspekty kultury organizacyjnej wraz z wybranymi klasyfikacjami i cechami opisującymi jej rozmiary.
Autor pokazuje kształt problematyki współpracy międzyludzkiej w perspektywie kulturowej i społecznej. Rozdział drugi zawiera analizę pojęcia współpracy zespołowej w odniesieniu do środowiska szkolnego oraz pracy zawodowej nauczycieli.
Główne wątki analizy dotyczą ukazania współpracy jako zjawiska towarzyszącego codzienności szkolnej. Odnosi się dodatkowo do kwestii organizacyjno-prawnych funkcjonowania zespołów nauczycielskich w praktyce szkolnej.
przedstawia opis wybranych wyników dotychczasowych badań pedagogicznych w tym obszarze...