Celem publikacji jest omówienie metod procesu zarządzania portfelem, lecz – jak dodają Autorzy – z perspektywy firmy. Praca, w większości teoretyczna, należy do dziedziny nauk ekonomicznych z zakresu zarządzania.
aktualnie w badaniach ekonomicznych problemem jest konstrukcja portfela inwestycyjnego i zarządzanie nim za pomocą wszystkich przystępnych danych. Metodologia zarządzania portfelem inwestycyjnym ciągle ewoluuje.
liczba i jakość informacji, jakie w codziennym funkcjonowaniu otaczają inwestorów giełdowych, powoduje, że rynek staje się coraz bardziej trudny i nieprzystępny do przewidzenia. W związku z tym coraz częściej i bardziej szczegółowo naukowcy piszą o związkach zmiennych nieekonomicznych (nazywanych czynnikami behawioralnymi) ze stopami zwrotu, które mogą w szeroki sposób wpływać na decyzje inwestorów giełdowych przez oddziaływanie na ich emocje.
Jednym z elementów tych nieustrukturyzowanych informacji jest marka towaru. Cennym aspektem pracy jest wyznaczonie przez Autorów roli marki w pozyskiwaniu klientów, rozwoju usług wealth management i produktów inwestycyjnych.
Z recenzji prof. Dr. Hab. Inż. Bolesława Borkowskiego