Publikacja ta wypełnia lukę w dotychczasowych działaniach porządkujących istniejące, jak i poszukujących nowych dróg pedagogicznego definiowania, poznawania i używania metod badań nad twórczością. (...) Czytelnik odnajdzie tu materiał rzetelnie gromadzący aktualną analizę literatury przedmiotowej, lecz też pionierskie podejście do empirycznych działań.
Będzie nim z całą pewnością osoba akademicko zajmująca się zagadnieniami pedagogiki twórczości, ale także metodolog, poszukujący inspiracji (albo przestrzeni do dyskusji) dla własnych ustaleń badawczych. Książka zainteresuje z całą pewnością także studentów, bowiem teoretyczny wywód stanowić będzie idealne wprowadzenie do studiów nad zagadnieniami kreatywności.
Odbiorcami staną się także nietuzinkowi nauczyciele, animatorzy działań twórczych, dla których refleksja nad wyodrębnioniami teoretycznymi zyskuje w opracowaniu wykorzystywaną prezentację empiryczną i stanowić może asumpt dla podjęcia własnych działań edukacyjnych w praktyce pedagogicznej i artystycznej.
(z recenzji prof. Katarzyny Krasoń)