Tytuł Miau.pl czyli wychowanie na uboczu kultury Autor Michalina Rutka Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego ISBN 978-83-7865-256-4 Rok wydania 2015 ilość stron 306 Format pdf Spis treści Podziękowania 9 Wstęp 11 Rozdział 1. Społeczny i kulturowy fenomen internetu 19 1.1. Eteryczna natura internetu 19 1.2. Związki technologii i społeczeństwa 21 1.3. Rozmycie kategorii i wynikająca z tego trudność oceny społecznego wpływu internetu 24 1.4. Zagrożenia komunikacji komputerowej dla społeczeństwa 26 1.5. Mocne strony i możliwości, jakie kreuje komunikacja komputerowa 28 1.6. Internet jako przestrzeń publiczna 33 Rozdział 2. Forum jako narzędzie tworzenia się społeczności i formowania tożsamości 37 2.1. Warunki tkwiące w technologii, sprzyjające tworzeniu się społeczności 37 2.2. Czynniki pośrednie sprzyjające rozwojowi społeczności internetowych 41 2.3. Podobieństwa i różnice w funkcjonowaniu w grupach wytworzonych na forum i tradycyjnie 42 2.4. Rodzaje i stopnie uczestnictwa we wspólnotach internetowych 45 Rozdział 3. Internetowe fora dyskusyjne jako formy nowego typu kultury uczestnictwa i wiedzy 49 3.1. Pojmowanie kultury jako świata ludzkiej aktywności 49 3.2. Wychowawcza rola kultury 52 3.3. Wpływ mass mediów na funkcjonowanie kultury 55 3.4. Internet – w stronę kultury konwergencji 57 3.5. Zastosowanie koncepcji kultury E.T. Halla do badania wspólnot internetowych 60 Rozdział 4. Media i internet jako wychowawcza rzeczywistość 63 4.1. Medialna konkurencja dla oficjalnych instytucji wychowawczych 63 4.2. Wychowanie przez media i dla mediów 65 4.3. Potrzeba refleksji pedagogicznej nad społecznym wykorzystaniem Internetu 72 4.4. Grupy społeczne on-line jako wspólnoty wychowujące 75 Rozdział 5. Perspektywa Foucaultowska w badaniach nad procesami wychowania zachodzącymi w wirtualnym świecie 79 5.1. Wychowanie poprzez media 79 5.2. Od kryzysu wartości oświecenia do świata internetu 80 Rozdział 6. Narzędzia i metody badawcze wykorzystane podczas badań 87 6.1. Etap pierwszy – obserwacja hipertekstu 87 6.2. Etap drugi – spojrzenie socjolingwistyczne 89 6.3. Etap trzeci – brikolaż netnograficzny 90 Rozdział 7. Możliwości badawcze, jakie wytwarza perspektywa Foucaultowska dla badań nad dyskursem miau 101 7.1. Zwrot w orientacji badawczej 101 7.2. Rola osobistego doświadczenia w badaniach miau 102 Rozdział 8. Wpływ struktury forum na reprodukcję dyskursu miau 107 8.1. Początki dyskursu miau w wirtualnej rzeczywistości 107 8.2. Sprawowanie władzy przez technologię forum 108 8.3. Rola nazwy forum i tytułów podforów w umacnianiu dyskursu miau 109 8.4. Przejawianie się hierarchii ważności dyskursywnej przez układ forum 111 8.5. Analiza ważności dyskursywnej podforów 113 8.5.1. Podforum „Koty" – rdzeń dyskursu 113 8.5.2. Podforum „Kociarnia" – zwiększenie dyskursu miau 114 8.5.3. Podforum „Zwierzyniec ogólny" – zwiększenie uwagi dyskursu na inne zwierzęta 115 8.5.4. Podforum „Koci, Łapci" – kontrola dyskursu nad życiem rutynowym użytkowników 116 8.5.5. Podforum „Koci Bazarek" – instytucja finansowa dyskursu miau 119 8.5.6. Podforum „Spotkania" – punkt, w którym dyskurs wychodzi poza świat wirtualny 121 8.5.7. Podforum „Problemy technologiczne" – kontrola formy i estetyki 122 8.5.8. Nowe podfora – świadectwo aktywnego rozwoju dyskursu miau 123 8.5.8.1. Podforum „Pchli Targ" – kolejny etap powiększania się dyskursu na życie codzienne użytkowników 123 8.5.8.2. Podforum „Weci sugerowani" – detronizacja autorytetu weterynarzy poprzez dyskurs miau 124 8.6. Podsumowanie 126 Rozdział 9. Zastosowanie poprzez dyskurs miau struktury internetowego forum dyskusyjnego w kształtowaniu tożsamości jego użytkowników 127 9.1. Elementy technice wpływające na tożsamość użytkowników dyskursu miau 127 9.2. Nicki – znaczenie imion własnych użytkowników w dyskursie miau 129 9.3. Analiza danych demograficznych i innych umieszczanych w profilach poprzez użytkowników jako próba oglądu osobowości potencjalnego członka miau 137 9.3.1. Miejsce zamieszkania/pobytu – ułatwienie integracji działań dyskursu 138 9.3.2. Hobby i zainteresowania – potencjalne obszary wpływu dyskursu 140 9.3.3. Zawód – inne oprócz dyskursu obszary działalności użytkowników 142 9.3.4. Wiek – informacja najczęściej pomijana 144 9.3.5. Podsumowanie analizy informacji demograficznych 144 9.4. Sygnatura – forma podpisu i świadectwo poprawności dyskursywnej 145 9.4.1. Aforyzmy, cytaty i inne teksty – „mądrość" dyskursu 146 9.4.2. Zestawienia i klepsydry – świadectwa zaangażowania w dyskurs 149 9.4.3. Apele – wezwania do zachowań poprawnych 150 9.4.4. Teksty pozostałe 151 9.4.5. Podsumowanie analizy tekstów nieinteraktywnych umieszczonych w sygnaturach 151 9.4.6. Teksty interaktywne – wirtualny zasięg dyskursu miau 152 9.4.7. Elementy graficzne – obrazy jako świadectwa tożsamości i informacja przekazywana innym użytkownikom 153 9.5. Podsumowanie 155 Rozdział 10. Kulturowe źródła dyskursu miau jako elementy konstytuujące tożsamość i podstawy wychowania 157 10.1. Metoda genealogiczna w poszukiwaniu kulturowych podstaw dyskursu miau 157 10.2. Adaptacja kultu Bastet w dyskursie miau 158 10.3. Odwrócenie wyobrażenia o czarownicy jako projekt tożsamości miau 164 10.4. Podsumowanie 172 Rozdział 11. Cykl wychowania w dyskursie miau 173 11.1. „Kocie ABC" – podstawowy zasób wiedzy umożliwiający funkcjonowanie w ramach dyskursu miau 175 11.2. System banerów jako forma wychowania formalnego w dyskursie miau 196 11.2.1. Uzasadnienie dla uznania systemu banerów za formalny poziom wychowania 196 11.2.2. Ogólne zasady funkcjonowania systemu banerów 197 11.2.3. Wychowanie poprzez obraz świetnej relacji kot-człowiek ukazany w banerach kotów rezydentów 199 11.2.4. Forma wychowania przez retorykę zagrożenia obecną w banerach kotów nie-rezydentów jako antyteza dla wychowania poprzez idylliczną wizję zawartą w banerach kotów rezydentów 203 11.2.5. Obraz konsekwencji braku relacji przedstawiony w banerach apelujących o dom 205 11.2.6. Przesłanie roli człowieka w relacji człowiek-kot w banerach apelujących o pomoc 209 11.2.7. Instytucjonalizacja dyskursu miau ukazana w banerach akcji i organizacji jako egzemplifikacja działań zmierzających do ustanowienia porządku dyskursu w innych obszarach świata społecznego 215 11.3. Podsumowanie 219 11.4. Przejawy wychowania nieformalnego obecne w dyskursie miau 220 11.4.1. Wprowadzenie do wychowania nieformalnego zawarte w wątkach-pamiętnikach 222 11.4.2. Wychowawcza rola modeli zachowań zgodnych z wartościami dyskursu zawarta w pierwszych postach wątków-pamiętników 227 11.4.3. Model właściwego postrzegania kota obecny w wątkach-pamiętnikach 229 11.4.4. Model nawiązania relacji obecny w wątkach-pamiętnikach 234 11.4.5. Model reagowania na zagrożenia ze strony świata zewnętrznego 239 11.4.6. Podsumowanie 243 11.5. Wychowawcza rola baśni w dyskursie miau jako przykład wychowania nieformalnego 244 11.5.1. Pierwsze próby stworzenia baśni poprzez dyskurs miau 245 11.5.2. Cztery wątki-baśnie jako przykład wychowania poprzez świat fikcyjny w dyskursie miau 247 11.5.3. Adaptacja formuły tradycyjnej baśni magicznej w „Pamiętniku Babuni" i jego wychowawcze znaczenie dla dyskursu miau 248 11.5.4. Przesunięcie dyskursu miau w stronę głównego nurtu kultury poprzez „Pamiętnik Babuni" 257 11.5.5. Rola pozostałych wątków-baśni w umacnianiu wizji tożsamości miau nakreślonej w „Pamiętniku Babuni" 260 11.6. Podsumowanie 266 Rozdział 12. Podsumowanie analizy dyskursu miau i interpretacja uzyskanych wyników badań 267 12.1. Podsumowanie analizy dyskursu miau ujętego z perspektywy wspólnoty wychowującej znajdującej się na uboczu kultury 267 12.2. Reinterpretacja projektu tożsamości miau w świetle uzyskanych wyników badań 272 Literatura 277 Źródła drukowane 277 Źródła internetowe 282 Załączniki 285 Spis załączników 306
Audiobooki
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Miau.pl czyli wychowanie na uboczu kultury
36,10 zł
Specjalna promocja dla Ciebie!
Najlepszą ofertę ma TaniaKsiazka.pl w cenie 36,10 zł
Idź do sklepu
Przeszukaliśmy bazę sklepów online w bazie Docero aby odnaleźć najbardziej korzystną ofertę dla Ciebie. Miau.pl czyli wychowanie na uboczu kultury Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego z kategorii audiobooki kupisz w cenie 36,10 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Pokazana cena 36,10 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.
Zobacz wszystkie oferty ...Opis Miau.pl czyli wychowanie na uboczu kultury
Specyfikacja produktu
Specyfikacja Miau.pl czyli wychowanie na uboczu kultury | |
---|---|
Kategoria | Audiobooki |
Marka | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
ISBN | 9788378652564 |
Autor | Michalina Rutka |
Wydawnictwo | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
Ilość stron | 306 |
Rok wydania | 2017 |
Aktualnych ofert | 1 |
Najniższa cena | 36,10 zł |
Najwyższa cena | 36,10 zł |
W bazie od | 28.08.2017 |
Data aktualizacji | 22.12.2024 |
Opinia użytkowników | - |
Nasza recenzja | - |
Rekomendacja sklepu | TaniaKsiazka.pl |
Historia cen
Funkcjonalność śledzenia historii zmian cen pozwala na podejmowanie mądrych decyzji o zakupie.
Przepraszamy, obecnie brak aktualnych informacji z historią cen produktu.
Przepraszamy, obecnie brak aktualnych informacji z historią cen produktu.
Recenzje / opinie
Opinia klientów jest dla nas bardzo ważna! Dodaj recenzję tego produktu.
Przepraszamy, ale obecnie nie mamy jeszcze opinii o Miau.pl czyli wychowanie na uboczu kultury.
Przepraszamy, ale obecnie nie mamy jeszcze opinii o Miau.pl czyli wychowanie na uboczu kultury.
Znalezione oferty w bazie
W cenach propozycji dla Miau.pl czyli wychowanie na uboczu kultury Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, pokazanych na poniższej liście, nie uwzględniono ewentualnych kosztów wysyłki. Zanim wskażesz miejsce zakupu, zapoznaj się z oceną firmy i uwzględnij koszt wysyłki/dostawy. Co kilka / kilkanaście minut odbywa się aktualizacja listy sklepów z ofertami.
-
Miau.pl czyli wychowanie na uboczu kultury (idź do TaniaKsiazka.pl)
★★★★★36,10 złKategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Produkty powiązane
Inne z kategorii Audiobooki
Przeglądaj produkty z kategorii audiobooki popularnych producentów:
Popularne marki:
Audiobooki
Armoryka,
Audiobooki
Harlequin,
Audiobooki
Infor PL,
Audiobooki
Novae Res,
Audiobooki
Universitas,
Audiobooki
Uniwersytet Śląski,
Audiobooki
Wolters Kluwer Polska SA,
Audiobooki
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego,
Audiobooki
Wydawnictwo Naukowe PWN,
Audiobooki
Wydawnictwo e-bookowo
Ostatnio zaktualizowane:
- Intermediate Book.English Grammar in Use. 5th Ed
- Business Partner B1+. Coursebook with Practice: Workbook
- I Ching Illustrated: The Ancient Chinese Book of Changes
- Jak przekształcić cień w sile dzięki unikalnej energii każdej z czakr
- Goalie
- Uśmiech Dalinki
- Niewidzialne oczy
- Święta ze śmiercią
- Święta ze śmiercią
- Klęska konwoju PQ-17