Czego możesz się nauczyć od prawdziwej legendy Doliny Krzemowej i całego panteonu kultowych liderów? że kluczem do sukcesu w skalowaniu biznesu nie jest talent, sieć znajomości czy doskonała strategia.
Najważniejszy jest przedsiębiorczy umysł — swoiste nastawienie na przedsiębiorczość, które można kształtować i rozwijać. Reid Hoffman — założyciel LinkedIn, inwestor w funduszu inwestycyjnym VC Greylock Partners — jest rozchwytywanym doradcą szefów firm i państw.
W każdym odcinku swojego podcastu Masters of Scale rozmawia z innym gościem wizjonerem. Jego rozmówcami byli zarówno liderzy kultowych firm takich jak Apple, Nike, Netflix, Spotify, Starbucks, Google, Instagram czy Microsoft, jak i założyciele prekursorskich i przełomowych start-upów, m.in.
23andMe, TaskRabbit, Black List i Walker & Company, które rozwiązują problemy XXI wieku. Wszystkie barwne historie, wnikliwe analizy i wnioski współczesnych założycieli i liderów zostały skatalogowane w niniejszą książkę.
Łączą się w niej w komplet funkcjonalnych, choć nieraz sprzecznych z intuicją, zasad. Jak wpaść na dobry pomysł i przekształcić go w skalowalny biznes? Czego możemy się nauczyć, słysząc „niepewne NIE”? Kiedy powinniśmy przestać słuchać naszych klientów? Które pożary należy gasić natychmiast, a którym można pozwolić się tlić? I czy próbując uczynić ten świat ulepszonym miejscem, można zarobić jakieś pieniądze? (Odpowiedź: Tak.
Ale zyski i wartości muszą iść ze sobą w parze). Dzięki tej książce poznasz nie tylko zwycięskie strategie współczesnych liderów skalowania, lecz także dowiesz się o ich licznych i czasem naprawdę żenujących błędach i chwilach porażek.
Ale co najważniejsze –ich historie pokażą Ci, jak przejść do fazy rozwoju, w której Twoja producent będzie osiągać wysokie i prędko rosnące przychody przy jednoczesnych wysokich zyskach. *** A gdybyś tak, zamiast uczyć się od jednego przedsiębiorcy, mógł równocześnie przyswoić wiedzę od wielu najznamienitszych założycieli firm naszych czasów? Ta książka, łącząc wciągające historie z poręcznymi wnioskami i spostrzeżeniami liderów światowego formatu, pomoże ci zrealizować twoje największe, najodważniejsze pomysły.
—ADAM GRANT, autor bestsellerów „New York Timesa” Leniwy umysł i Buntownicy, a także gospodarz podcastu TED WorkLife Książka, którą trzeba wziąć ze sobą na bitwę, jaką jest budowanie marki albo kariery. Jest pełna korzystnie napisanych historii, ale najważniejszym jej elementem są wnioski, które wyciąga z nich Hoffman — mocne, użyteczne i łatwe do zapamiętania.
—REED HASTINGS, współzałożyciel i dyrektor generalny Netflixa Reid Hoffman nieprzeciętnie potrafi przejść prosto do sedna każdego przypadku biznesowego i zamienić go w niezapomnianą lekcję. Jeśli jesteś na etapie skalowania swojej producenta — albo po prostu lubisz poprawnie opowiedziane historie — to jest książka, w której się rozsmakujesz.
—BOB IGER, prezes i dyrektor wykonawczy The Walt Disney Company Bez względu na to, czy prowadzisz start-up, czy próbujesz wprowadzić zmianę w wielkiej organizacji, zasady biznesowe przedstawione w tej książce pomogą ci wdrożyć swoją strategię w sposób kreatywny, spójny i realistyczny.
—SATYA NADELLA, dyrektor generalny Microsoft Corporation aby móc być przywódcą z wizją i sercem, należy zacząć od słuchania i uczenia się od innych. Książka ta składa się z niedługich historii, z których każda stanowi oddzielną ważną lekcję.
Jest pełna solidnych (czasem zaskakujących!) rad, które pomogą ci przyspieszyć twoją podróż. —ANGELA AHRENDTS, była dyrektor generalny Burberry i szefowa działu Apple Retail