Scott Galloway, profesor szkoły biznesu NYU i autor bestsellerów z pierwszych miejsc listy „New York Timesa", demonstruje wnikliwą analizę tego, kto wygra, a kto może przegrać w świecie po pandemii.
Epidemia COVID-19 zmieniła sypialnie w biura i poszerzyła przepaść między bogatymi i biednymi, młodymi i osobami starszymi, noszącymi maskę i nienawidzącymi masek. Niektóre marki – takie jak sprzedawca sprzętu do ćwiczeń w domu Peloton, dostawca oprogramowania do wideokonferencji Zoom czy Amazon – z dnia na dzień zostały zasypane lawiną zamówień.
Nad innymi – restauracjami, biurami podróży, hotelami czy organizatorami rozrywki na żywo – wisi widmo bankructwa. Jak jednak akcentuje bestsellerowy autor Scott Galloway, pandemia nie tyle przyczyniła się do wystąpienia pewnych zmian, ile raczej przyspieszyła rozwój trendów, które już zdążyły potężnie się zarysować.
W swojej książce Post Corona kreśli więc obraz kryzysu i szans, jakie przed nami stoją. Dla niektórych firm, takich jak Facebook, Google, Apple, Spotify, Netflix, Tesla, Uber czy innych technologicznych gigantów, czas zamętu będzie okresem rozkwitu.
W innych branżach, nawet w szkolnictwie i wyższej edukacji czy opiece zdrowotnej, bez kontaktu osobistego trudno będzie dostarczyć realną wartość swym odbiorcom. Pandemia przyspieszyła również pewne przemiany, które już dokonywały się w społeczeństwie i w polityce, uwypuklając rozbieżność między wizją silnych państw a smutną rzeczywistością naznaczoną zniżaniem się poziomu życia ich obywateli.
Łącząc swój specyficzny humor i zuchwały fason z przenikliwymi spostrzeżeniami biznesowymi i sporadycznie dawką adekwatnego gniewu, Galloway proponuje w równym stopniu ostrzeżenia i nadzieje. Nikt nie spodziewa się pochwały socjalizmu od amerykańskiego przedsiębiorcy i profesora marketingu z Nowego Jorku.
A jednak. Post Corona to oparte na ilośćch i purytańskim rozsądku ostrzeżenie: dzisiejszy kapitalizm prowadzi nas do zguby. Przy sporym współudziale Amazona, Apple’a, Google’a i Facebooka. Atrakcyjna i dowcipnie napisana książka, która z perspektywy gospodarczej pokazuje, jaki świat wyłoni się z pandemicznej katastrofy.
Aleksandra Karasińska, redaktorka prowadząca „Forbes Women Polska" Lektura obowiązkowa dla wszelkich ciekawych świata po pandemii, widzianego z perspektywy gigantów z Doliny Krzemowej. Scott Galloway, jak zawsze bezkompromisowy i prowokujący w swoich osądach, zajadły krytyk Big Techów, odkrywa, jak dzięki pandemii w całości zdominowały one nasze życie, nie pozostawiając nam wyboru.
Na szczęście Galloway nie tylko straszy. Stara się znaleźć w swych rozważaniach równowagę pomiędzy sceptycyzmem i nadzieją. To jak szczepionka na bezrefleksyjność naszych czasów. Joanna Mosiej-Sitek, dyrektor zarządzająca „Gazety Wyborczej", redaktor naczelna „Wysokie Obcasy Praca" Koronawirus zmienił reguły gry.
Nastąpiło znaczne przyspieszenie. To, co miało się wydarzyć w ciągu dziesięciu lat, nastąpiło zaledwie w ciągu kilku miesięcy, a Galloway, w swoim tradycyjnym stylu, pędzi w poprzek tych trendów, łącząc kropki, które dla innych są niewidoczne.
I możesz się z nim nie zgadzać, lecz ta książka zmusi cię do myślenia. Perfekcyjna lektura nieprzeciętnego autora. Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny „My Company Polska" To paradoks: pandemia COVID-19, która sparaliżowała dużą część światowej gospodarki, równocześnie zdynamizowała zmiany.
Zapoczątkowała nowe trendy, inne zawróciła,w głównej mierze – jak twierdzi Scott Galloway – wzmocniła dotychczasowe. Jego książka to w zamyśle przewodnik po postpandemicznej rzeczywistości.choćby gdyby niektóre jego prognozy okazały się chybione, warto zapoznać się z diagnozą, z której wyrastają.
Zamknięci w domach możemy sobie bowiem nie zdawać sprawy z tego, jak wyjątkowo świat przyspieszył. Grzegorz Siemionczyk, dziennikarz „Parkietu" i „Rzeczpospolitej" Z prof. Gallowayem można się zgadzać albo nie, lecz jego publikacje nie bez powodu powodują obszerne dyskusje.
Tak także jest w przypadku Post Corony; podobnie jak wcześniejsza spora Czwórka, tak i najnowsza książka Scotta Gallowaya zmusza do refleksji – nad biznesem, gospodarką, wreszcie nad naszymi własnymi nawykami.
To atrakcyjny wstęp do tego, aby kompleksowo zrozumieć, jak daleko idące skutki będzie miała pandemia koronawirusa. Michał Wąsowski, dziennikarz Business Insider Polska SARS jest zły, ale nie jest wieczny.
Scott Galloway ma pomysł, co zrobić, aby i tym razem sprawdziło się porzekadło, iż nie ma tego złego, co żeby na dobre nie wyszło. Potraktujcie tę książkę jako dobre otwarcie debaty, która powinna już trwać.
teraz się decyduje, jak będziemy żyli, gdy szok tej pandemii minie. Jacek Żakowski, dziennikarz „Polityki", kierownik Katedry Dziennikarstwa w Collegium Civitas Tę książkę czyta się błyskawicznie i płynnie, a zawartym w niej argumentom trudno się oprzeć.
To niesamowicie klarowna analiza bieżących wydarzeń i ich potencjalnych konsekwencji dla przyszłości. „The Financial Times" *** SCOTT GALLOWAY wykłada marketing na Stern School of Business przy NUY, prowadzi również aktywną działalność przedsiębiorczą.
W 2012 roku został zaliczony przez Poets & Quants do grona najkorzystniejszych światowych profesorów biznesu. Założył dziewięć firm, w tym Prophet, Red Envelope, a także L2. Jest autorem bestsellerów znaczna czwórka i The Algebra of Happiness.
Zasiadał w radach dyrektorów The New York Times Company, Urban Outfitters i Haas School of Business przy UC Berkeley. Dociera do milionów odbiorców za pośrednictwem podcastów Prof G i Pivot, bloga No Mercy/No Malice oraz kanału Prof G w serwisie YouTube.
W 2002 roku „Adweek" uznał Pivota za najlepszy podcast biznesowy roku. W 2019 roku Galloway założył internetową platformę edukacyjną Section4, za pośrednictwem której przekazuje praktykom wiedzę na temat strategii biznesowej (section4.com).