Jeżeli chcesz wyszczególnić się na rynku, potrzebujesz strategii doświadczeń. Dlaczego? Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, lecz twoi konsumenci nie kupują od ciebie produktów czy usług – oni kupują doświadczenia.
Co więcej, w najbliższych latach doświadczenia staną się fundamentem tworzenia wyjątkowej wartości rynkowej i głównym źródłem przewagi strategicznej. Jak to zrobić? Musisz zbudować konkretną, lecz wykonalną strategię i skutecznie wdrożyć ją w całej organizacji.
Aga Szóstek określa tę strategię jako umami, które jest piątą kategorią smaku (obok słodkiego, kwaśnego, słonego i gorzkiego) i nadaje potrawom nieszablonowy smak. W realiach biznesowych umami rozumiane jest jako doświadczenie, którego konsumenci nigdy nie posiadają dość i o którym sami z siebie opowiadają innym, jako czynnik, dzięki któremu nasza oferta przestaje być „w porządku”, a staje się czymś oryginalnym i zapadającym w pamięć.
Strategia Umami w projektowaniu doświadczeń Strategia Umami to podejście opracowane na bazie 20 lat doświadczenia zawodowego łączącego badania akademickie z praktyką biznesową. Jest syntezą UX z CX i z projektowaniem usług na poziomie strategicznym.
Model zaproponowany poprzez autorkę to kolejny krok w ewolucji myślenia projektowego, który pozwala: (a) dowiedzieć się, jakie historie opowiadają dziś twoi konsumenci; (b) odkryć czynniki motywujące i zniechęcające, które kierują tymi historiami; (c) zdefiniować znakomite przyszłe doświadczenie, które chcesz dostarczyć; (d) określić wykonalne środki, które zapewnią postęp w realizacji tej wizji;, a także (e) ocenić ten postęp dzięki analizie przyszłych historii klientów.
Biznesowe aspekty budowania doświadczeń klientów Pełna użytecznych historii, szeroko zakrojonej wiedzy, śmiałych przemyśleń i funkcjonalnych porad, ta książka pomoże ci dostosować organizację do budowania unikatowej wartości rynkowej poprzez dostarczanie klientom niezapomnianych doświadczeń.
Dzięki niej będzie ci łatwiej opracować i wdrożyć strategię prokliencką, dzięki której nadasz swej organizacji nową energię, wyróżnisz się na rynku i zostaniesz pokochany poprzez swoich klientów, którzy będą ochoczo opowiadać o tobie innym.
Bo aby zostać zauważonym, trzeba się wyznaczyć. *** Gdy ktoś mnie pyta, dlaczego solidna marka czy branża nie przyjęły jeszcze modelu ekonomii doświadczeń, zawsze odpowiadam to samo: to kwestia nastawienia.
Nie wiedziałem natomiast, iż tajemnica obrania nastawienia odpowiedniego dla wdrożenia modelu projektowania doświadczeń tkwi w przepysznej koncepcji umami. Nadszedł czas, aby twoja producent wyszła ponad Punkt Wyjścia Umami, wyznaczający podstawowy poziom funkcjonalności, i zaczęła oferować klientom wartość emocjonalną, a nawet poczucie sensu.
To książka dla wszelkich projektantów doświadczeń i liderów. Pozwólcie, żeby Aga Szóstek pokazała wam, jak projektuje się i kreuje wartościowe doświadczenia, a wraz z nimi wartościowe wspomnienia. B. Joseph Pine II, współautor książki The Experience Economy: Competing for Time, Attention, and Money To książka pełna rewelacyjnych pomysłów i wiedzy, można się z niej naprawdę sporo dowiedzieć.
Mimo to ani przez chwilę nie miałam poczucia, że ktoś prawi mi kazania. Miałam raczej poczucie udziału w mądrej rozmowie, w której Aga Szóstek dzieli się ze mną inspirującymi przykładami, wskazówkami biznesowymi, poradami projektowymi, badaniami psychologicznymi, a także anegdotami z życia prywatnego i zawodowego.
To książka o projektowaniu doświadczeń, która sama w sobie jest idealnym doświadczeniem. Anna E. Pohlmeyer, liderka ds. Badań doświadczeń w Diffferent; była współdyrektor w Delft Institute of Positive Design przy Delft University of Technology Jedną z najtrudniejszych rzeczy, jakich możemy od siebie wymagać, jest nauka patrzenia na okalający nas świat w nowy sposób.
Przemyślenia Agi kompletnie odmieniły mój punkt widzenia. Na kartach tej książki zawarła czystą magię – zaproszenie do tego, żeby zobaczyć piękno rzeczywistości z jej punktu widzenia. Anthony Rocco, projektant doświadczeń, San Francisco Książka Agi to świetny punkt wyjścia dla osób ze świata biznesu, które chciałyby wykorzystać projektowanie doświadczeń do…