mało jest przekonań destrukcyjnych i równie powszechnych we współczesnym biznesie jak to, iż nie da się równocześnie realizować celów długo- i krótkoterminowych. Myślenie krótkoterminowe, które dominuje dziś wśród menedżerów i dyrektorów generalnych, powoduje,dużo organizacji osiąga wyniki poniżej swych możliwości albo wręcz znika z rynku.
Dave Cote dobrze zna ten problem. W 2002 roku stanął na czele marki Honeywell jako jej dyrektor generalny. Organizacja, którą zastał, znajdowała się na skraju katastrofy, ponieważ poprzez dużo lat dominowało w niej myślenie krótkoterminowe. Żeby odmienić losy producenta, Cote i jego zespół wprowadzili szereg śmiałych reform i wdrożyli sporo na pozór nieintuicyjnych praktyk. Dzięki temu udało im się skonsolidować dwa pozornie sprzeczne cele, a mianowicie równocześnie dążyć do uzyskania prawidłowych wyników w niedługim i w długim terminie. Efekt był atrakcyjny. Pod przywództwem Cote’a wartość rynkowa Honeywell wzrosła z 20 miliardów dolarów do 120 miliardów, dzięki czemu akcjonariusze uzyskali zwrot na poziomie 800 procent, a firmie udało się pobić indeks S&P 500 dwuipółkrotnie.
Niniejsza książka pokazuje dziesięć podstawowych koncepcji strategicznych i operacyjnych, dzięki którym można uzyskiwać dobre wyniki jednocześnie dziś, jak i jutro.
Dowiesz się z niej m.in.:
- jak rozpoznać praktyki, które wydają się interesujące w krótkim terminie, lecz zaszkodzą przyszłości firmy;
- w jaki sposób określić, gdzie i jak zainwestować w rozwój, by uzyskać największy wzrost;
- jakie działania pozwolą utrzymać korzystne wyniki krótkoterminowe bez szkody dla inwestycji w przyszłość – również w nieprzystępnych okresach, nawet w czasie recesji bądź zmiany kierownictwa;
- jak wykonanie kroku w tył i krytyczne myślenie, a także nakłanianie wszystkich wokół do niezależności myślowej, rozszerzą zdolność twojego zespołu do sprawnego wypracowywania wyników.
Wygrać dziś, wygrać jutro to kompleksowe rozwiązanie odwiecznego problemu – jak uzyskiwać prawidłowe wyniki zarówno w krótkim, jak i w długim okresie.
***
Historia Davida Cote’a jest równocześnie inspirująca i pouczająca, a lekcje zawarte w tej książce przydać się mogą nie tylko w biznesie, ale w ogóle w każdej dziedzinie życia, w której chce się coś istotnie zmienić lub osiągnąć zasadniczy sukces.
Rober Iger, wykonawczy przewodniczący rady dyrektorów The Walt Disney Company i bestsellerowy autor
David Cote to chodzący dowód na to, że można uzyskiwać prawidłowe wyniki zarówno w niedługim, jak i w długim okresie. Opowiada o tym, jak wywiązywać się ze swych obowiązków w taki sposób, aby wszyscy byli zadowoleni. A wiedzieć trzeba, iż on sam stanął przed zadaniem skomplikowanym jak to, z którym musiał się uporać Herakles, gdy przyszło mu uprzątnąć stajnię Augiasza.
Jim Cramer, współgospodarz programu CNBC Squawk on the Street, bestsellerowy autor
David Cote wyjaśnia, jak poprowadzić producenta z grona Fortune 100 do sukcesu w długim okresie. Każdy lider biznesu z każdej branży odnajdzie w tej wartościowej książce coś cennego dla siebie.
Marc Benioff, jeden z dyrektorów generalnych i założycieli Salesforce, autor bestsellerów
Jako dyrektor generalna, która myśli zwykle o długim okresie, ale dba też o wyniki krótkoterminowe, musiałam opracować sobie własny zbiór zasad. Jakże żałuję, że nie miałam wtedy do dyspozycji książki Davida Cote’a. Życie byłoby wówczas widocznie prostsze! Dziękuję Ci, Davidzie. Wielu liderów bez wątpienia będzie czerpać z tego poradnika garściami.
Indra K. Nooki, była dyrektor generalna PepsiCo, Inc.
***
David M. Cote przez 16 lat zajmował stanowisko przewodniczącego rady dyrektorów i dyrektora generalnego Honeywell. W tym czasie wartość rynkowa producenta wzrosła z 20 miliardów dolarów do blisko 120 miliardów dolarów, gwarantując akcjonariuszom zwroty na poziomie 800 procent i uzyskując wynik niemal 2,5 razy udoskonalony niżeli S&P. Aktualnie David Cote zajmuje stanowisko wykonawczego przewodniczącego rady dyrektorów Vertiv Holdings Co., globalnego dostawcy produktów i usług data center i jest członkiem Aspen Economic Strategy Group. Poza tym zasiada w radach dyrektorów Council on Foreign Relations, a także Conference of Montreal.
gratisowy fragment:
UWAGA!!! artykuł CYFROWY! - Wysyłany po zakupie bezpośrednio na maila.