niedużo jest przekonań szkodliwych i jednakowo powszechnych we współczesnym biznesie jak to, iż nie da się równocześnie realizować celów długo- i krótkoterminowych. Myślenie krótkoterminowe, które dominuje dziś wśród menedżerów i dyrektorów generalnych, powoduje,sporo organizacji osiąga wyniki poniżej swych możliwości lub wręcz znika z rynku.
Dave Cote dobrze zna ten problem. W 2002 roku stanął na czele firmy Honeywell jako jej dyrektor generalny. Organizacja, którą zastał, znajdowała się na skraju katastrofy, ponieważ poprzez niemało lat dominowało w niej myślenie krótkoterminowe.
Aby odmienić losy marki, Cote i jego zespół wprowadzili szereg śmiałych reform i wprowadzili niemało na pozór nieintuicyjnych praktyk. Dzięki temu udało im się zbratać dwa pozornie sprzeczne cele, a mianowicie równocześnie dążyć do uzyskania korzystnych wyników w niedługim i w długim terminie.
Efekt był piękny. Pod przywództwem Cote’a wartość rynkowa Honeywell wzrosła z 20 miliardów dolarów do 120 miliardów, dzięki temu akcjonariusze uzyskali zwrot na poziomie 800 procent, a firmie udało się pobić indeks S&P 500 dwuipółkrotnie.
Niniejsza książka przedstawia dziesięć podstawowych koncepcji strategicznych i operacyjnych, dzięki którym można uzyskiwać prawidłowe wyniki równocześnie dziś, jak i jutro. Dowiesz się z niej m.in.: • jak rozpoznać praktyki, które wydają się ciekawe w niedługim terminie, lecz zaszkodzą przyszłości producenta; • w jaki sposób określić, gdzie i jak zainwestować w rozwój, aby uzyskać największy wzrost; • jakie działania pozwolą utrzymać korzystne wyniki krótkoterminowe bez szkody dla inwestycji w przyszłość – dodatkowo w skomplikowanych okresach, nawet w czasie recesji bądź zmiany kierownictwa; • jak wykonanie kroku w tył i krytyczne myślenie i nakłanianie wszystkich wokół do niezależności myślowej, rozszerzą zdolność twojego zespołu do sprawnego wypracowywania wyników.
Wygrać dziś, wygrać jutro to kompleksowe rozwiązanie odwiecznego problemu – jak uzyskiwać prawidłowe wyniki równocześnie w krótkim, jak i w długim okresie. *** Historia Davida Cote’a jest jednocześnie inspirująca i pouczająca, a lekcje zawarte w tej książce przydać się mogą nie tylko w biznesie, ale w ogóle w każdej dziedzinie życia, w której chce się coś stanowczo zmienić lub osiągnąć znaczący sukces.
Rober Iger, wykonawczy przewodniczący rady dyrektorów The Walt Disney Company i bestsellerowy autor David Cote to chodzący dowód na to, że można uzyskiwać dobre wyniki zarówno w krótkim, jak i w długim okresie.
Opowiada o tym, jak wywiązywać się ze swoich obowiązków w taki sposób, aby wszyscy byli zadowoleni. A wiedzieć trzeba, że on sam stanął przed zadaniem skomplikowanym jak to, z którym musiał się uporać Herakles, gdy przyszło mu uprzątnąć stajnię Augiasza.
Jim Cramer, współgospodarz programu CNBC Squawk on the Street, bestsellerowy autor David Cote wyjaśnia, jak poprowadzić firmę z grona Fortune 100 do sukcesu w długim okresie. Każdy lider biznesu z każdej branży znajdzie w tej wartościowej książce coś cennego dla siebie.
Marc Benioff, jeden z dyrektorów generalnych i założycieli Salesforce, autor bestsellerów Jako dyrektor generalna, która myśli na ogół o długim okresie, ale dba również o wyniki krótkoterminowe, musiałam opracować sobie własny zbiór zasad.
Jakże żałuję, że nie miałam wtedy do dyspozycji książki Davida Cote’a. Życie byłoby wówczas istotnie prostsze! Dziękuję Ci, Davidzie. Wielu liderów z pewnością będzie czerpać z tego poradnika garściami. Indra K.
Nooki, była dyrektor generalna PepsiCo, Inc. *** David M. Cote poprzez 16 lat zajmował stanowisko przewodniczącego rady dyrektorów i dyrektora generalnego Honeywell. W tym czasie wartość rynkowa producenta wzrosła z 20 miliardów dolarów do blisko 120 miliardów dolarów, zapewniając akcjonariuszom zwroty na poziomie 800 procent i uzyskując wynik niemal 2,5 razy lepszy niż S&P.
aktualnie David Cote zajmuje stanowisko wykonawczego przewodniczącego rady dyrektorów Vertiv Holdings Co., globalnego dostawcy produktów i usług data center oraz jest członkiem Aspen Economic Strategy Group.
Poza tym zasiada w radach dyrektorów Council on Foreign Relations, a także Conference of Montreal.