niewiele jest przekonań krzywdzących i jednakowo powszechnych we współczesnym biznesie jak to, że nie da się jednocześnie realizować celów długo- i krótkoterminowych. Myślenie krótkoterminowe, które dominuje dziś wśród menedżerów i dyrektorów generalnych, powoduje,sporo organizacji osiąga wyniki poniżej swych możliwości lub wręcz znika z rynku.
Dave Cote prawidłowo zna ten problem. W 2002 roku stanął na czele marki Honeywell jako jej dyrektor generalny. Organizacja, którą zastał, znajdowała się na skraju katastrofy, ponieważ przez niemało lat dominowało w niej myślenie krótkoterminowe. Aby odmienić losy producenta, Cote i jego zespół wprowadzili szereg śmiałych reform i wprowadzili dużo na pozór nieintuicyjnych praktyk. Dzięki temu udało im się zintegrować dwa pozornie sprzeczne cele, a mianowicie równocześnie dążyć do uzyskania korzystnych wyników w niedługim i w długim terminie. Efekt był piękny. Pod przywództwem Cote’a wartość rynkowa Honeywell wzrosła z 20 miliardów dolarów do 120 miliardów, dzięki czemu akcjonariusze uzyskali zwrot na poziomie 800 procent, a firmie udało się pobić indeks S&P 500 dwuipółkrotnie.
Niniejsza książka prezentuje dziesięć podstawowych koncepcji strategicznych i operacyjnych, dzięki którym można uzyskiwać dobre wyniki równocześnie dziś, jak i jutro. Dowiesz się z niej m.in.:
- jak rozpoznać praktyki, które wydają się interesujące w niedługim terminie, lecz zaszkodzą przyszłości firmy;
- w jaki sposób określić, gdzie i jak zainwestować w rozwój, aby uzyskać największy wzrost;
- jakie działania pozwolą utrzymać prawidłowe wyniki krótkoterminowe bez szkody dla inwestycji w przyszłość – jeszcze w niełatwych okresach, choćby w czasie recesji bądź zmiany kierownictwa;
- jak wykonanie kroku w tył i krytyczne myślenie oraz zachęcanie wszystkich wokół do niezależności myślowej, zwiększą zdolność twojego zespołu do sprawnego wypracowywania wyników.
Wygrać dziś, wygrać jutro to kompleksowe rozwiązanie odwiecznego problemu – jak uzyskiwać dobre wyniki zarówno w krótkim, jak i w długim okresie.
***
Historia Davida Cote’a jest równocześnie inspirująca i pouczająca, a lekcje zawarte w tej książce przydać się mogą nie tylko w biznesie, lecz w ogóle w każdej dziedzinie życia, w której chce się coś wyjątkowo zmienić lub osiągnąć zasadniczy sukces.
Rober Iger, wykonawczy przewodniczący rady dyrektorów The Walt Disney Company i bestsellerowy autor
David Cote to chodzący dowód na to, iż można uzyskiwać dobre wyniki zarówno w krótkim, jak i w długim okresie. Opowiada o tym, jak wywiązywać si...