Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją
Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją
Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją

Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją

28,50 zł

Wyjątkowa promocja dla Ciebie!

Najkorzystniejszą propozycję przygotował TaniaKsiazka.pl w cenie 28,50 zł

Przejrzeliśmy bazę internetowych sklepów w naszej bazie aby odnaleźć najlepszą ofertę specjalnie dla Ciebie. Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją z kategorii audiobooki kupisz w cenie 28,50 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Wyświetlona wota 28,50 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • 9788382940794
  • Mariola Jaworska
  • Impuls

Opis Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją

Celem niniejszej monografii jest naukowa diagnoza obejmująca oszacowanie warunków i perspektyw nauczania i uczenia się języków obcych młodzieży z dysleksją, ze szczególnym uwzględnieniem zasad dydaktyki autonomizującej.

Dotychczasowe ustalenia naukowe w tym obszarze są niewystarczające, a zgromadzone dane wymagają usystematyzowania odpowiednio do obecnego polskiego kontekstu edukacyjnego. Rozważania prowadzone są przez analizę dotychczasowych ustaleń w tym zakresie (propozycje teoretyczno-analityczne zawarte w rozdziale pierwszym, drugim i trzecim) i dyskusję badań własnych zaprezentowanych w rozdziale czwartym.

Rozdział pierwszy demonstruje stan badań dotyczący kształcenia językowego młodzieży z dysleksją rozwojową. Wprowadzeniem do niego jest analiza pojęcia i znaczenia dysleksji w procesie nauczania i uczenia się języków obcych – część ta ma charakter przeglądowy, gdyż taka właśnie perspektywa zezwala na dokonanie konfrontacji poglądów między powszechnie funkcjonującym myśleniem o dysleksji w kategorii deficytu poznawczego a postrzeganiem tego zagadnienia jako przejawu różnic jednostkowych.

Następnie omawiane są parametry standardowe grupy wiekowej młodzież w kontekście ich wpływu na cykl nauczania i uczenia się języków obcych i unikalne trudności młodzieży z dysleksją, które mogą się przejawiać w sferze poznawczej, językowej, emocjonalnej i społecznej.

Przedstawiona również została problematyka solidnych stron i zdolności uczniów z dysleksją. W ostatnim podrozdziale analizie poddawane są uwarunkowania kształcenia językowego uczniów z dysleksją, obejmujące kontekst europejski oraz prawodawstwo polskie i realizacja wsparcia uczniów z dysleksją w polskim systemie edukacyjnym, z uwzględnieniem roli poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego.

Rozdział drugi poświęcony jest zagadnieniu indywidualizacji nauczania języków obcych młodzieży z dysleksją, jej istocie, a także możliwościom realizacji. Punktem wyjścia do rozważań na ten temat stały się specjalne zapotrzebowania edukacyjne omawiane w kontekście różnic jednostkowych pomiędzy ludźmi, z perspektywy edukacji włączającej.

Następnie prowadzone są rozważania na temat rozumienia indywidualizacji nauczania języków obcych i jej realizacji w polskiej rzeczywistości edukacyjnej. Cel analizy stanowi stwierdzenie, jak postulat indywidualizacji cyklu nauczania realizowany jest w kształceniu instytucjonalnym w Polsce, jaki jest aktualny stan prawny dotyczący nauczania języków obcych w tym zakresie i jak wygląda rzeczywista organizacja indywidualnego wsparcia uczniów z dysleksją w szkole i klasie.

Ponieważ przepisy prawa oświatowego wyraźnie akcentują konieczność uwzględniania indywidualności uczącego się, a także obligują nauczycieli, a więc i nauczycieli języków obcych, do dostosowywania procesu dydaktycznego do jego potrzeb i możliwości, za istotne ceniono także przeprowadzenie analizy tego, jak indywidualizację cyklu nauczania rozumieją nauczyciele języków obcych, jakie działania w tym zakresie podejmują, jak identyfikują specjalne zapotrzebowania uczniów.

Celem ostatniego podrozdziału jest ukazanie dydaktycznych aspektów nauczania języków obcych młodzieży z dysleksją. Analizie podlegają takie zagadnienia, jak: wybór języka obcego w toku szkolnej edukacji oraz różnicowanie dydaktyczne, omawiane w sferze celów, treści, sferze metodyczno-organizacyjnej, a także środków dydaktycznych.

Szczególną uwagę poświęcono – przedstawionej w ostatnim podrozdziale – specyfice oceniania młodzieży z dysleksją.

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją
Kategoria Audiobooki
ISBN 9788382940794
Autor Mariola Jaworska
Wydawnictwo Impuls
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 28,50 zł
Najwyższa cena 28,50 zł
W bazie od 08.10.2024
Data aktualizacji 11.01.2025
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcjonalność śledzenia historii cen daje możliwość podejmowania świadomych decyzji o zakupie.

Bardzo nam przykro, ale obecnie brak dostępnych informacji o historii cen produktu Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją.

Recenzje / opinie

Kupiłeś ten produkt? Napisz, co o nim myślisz.

Przepraszamy, ale obecnie nie mamy jeszcze opinii o tym produkcie.

Znalezione oferty w bazie

Ceny prezentowanych poniżej propozycji dla Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją nie zawierają w sobie potencjalnych kosztów pakowania i wysyłki Zanim wskażesz miejsce zakupu, zapoznaj się z oceną firmy i uwzględnij koszt wysyłki/dostawy. Katalog sklepów jest okresowo aktualizowana co jakiś czas, około raz na kilka minut.

  • Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją (w sklepie TaniaKsiazka.pl)

    Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją Sklep on-line
    ★★★★★
    28,50 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki

Produkty powiązane

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...