Po latach zainteresowania uczniem w dydaktyce języków obcych, powraca temat nauczyciela i jego roli w procesie kształcenia. Publikacja porusza kwestie przygotowania zawodowego nauczycieli języków obcych, motywacji podejmowania kształcenia na studiach filologicznych o specjalności nauczycielskiej, dalszego rozwoju zawodowego i różnych uwarunkowań pracy nauczycieli języka w szkołach i na uniwersytetach.
Wśród ukazujenych zagadnień znajdziemy propozycje programu kształcenia nauczycieli języka angielskiego, porównawcze zestawienie uwarunkowań pracy nauczycieli w Unii Europejskiej, rozważania na temat rozwijania kompetencji zawodowych w trakcie kształcenia akademickiego.
Kolejne artykuły podejmują zagadnienia rozwijania kompetencji interkulturowej oraz kompetencji w zakresie używania nowych technice podczas pracy dydaktycznej. Zwrócono ponadto uwagę na problem doskonalenia zawodowego czynnych nauczycieli.
Autorzy przedstawiają zagadnienia teoretyczne w oparciu o najnowszą literaturę przedmiotu i raporty z badań empirycznych. Monografia dedykowana jest dla wszelkich, którzy interesują się kształceniem zawodowym nauczycieli oraz jakością edukacji językowej.