Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody
Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody
Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody
Audiobooki Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej

Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody

29,45 zł

Specjalna promocja dla Ciebie!

Najlepszą propozycję ma TaniaKsiazka.pl w cenie 29,45 zł

Przeszukaliśmy wiele sklepów online w naszej bazie danych aby wyszukać najkorzystniejszą ofertę dla Ciebie. Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej z kategorii audiobooki kupisz w cenie 29,45 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Pokazana kwota 29,45 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
  • 9788378142966
  • Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
  • 264
  • 2014

Opis Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody

Tytuł Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. Modele i metody Język polski Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej ISBN 978-83-7814-296-6 Rok wydania 2014 Wydanie 1 ilość stron 264 Format pdf Spis treści Przedmowa | 11
świeże trendy badawcze w ruchu lotniczym Zagadnienia wstępne | 13
I. Ruch lotniczy jako efekt zapotrzebowania komunikacyjnej pasażera | 13
II. Nowe środki transportowe w ruchu lotniczym | 14
III. Problemy współczesnych lotnisk | 16
IV. Organizacja ruchu lotniczego | 17
V. Nowe wyzwania w zarządzaniu ruchem lotniczym | 18
VI. Ruch lotniczy a środowisko | 20
Rozdział 1. Modele biznesowe w transporcie lotniczym a procesy zarządzania ruchem | 23
1.1. Wprowadzenie | 23
1.2. Pojęcie modelu biznesowego w transporcie lotniczym | 24
1.3. Elementy i klasyfikacja modeli biznesowych | 25
1.4. Ewolucja modeli biznesowych | 29
1.5. Zakończenie | 33
Rozdział 2. Badanie jakości usług oferowanych w porcie lotniczym Kraków Airport | 35
2.1. Wprowadzenie | 35
2.2. Badanie jakości usług w transporcie lotniczym w Polsce i na świecie | 36
2.3. Opis metody badawczej Importance-Performance | 37
2.4. Przygotowanie ankiety i przeprowadzenie badań | 39
2.5. Opracowanie i analiza wyników | 40
2.6. Podsumowanie | 44
Rozdział 3. Metoda oceny stanu załogi lotniczej jako składnik zarządzania w przedsiębiorstwie przewozu lotniczego | 47
3.1. Czynnik ludzki w zarządzaniu ruchem lotniczym | 47
3.2. Zadania przewoźników lotniczych w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi | 50
3.3. Rozmyty model stanu załogi w kontekście bezpieczeństwa ruchu lotniczego | 50
3.4. Metoda oceny stanu załogi – model lokalny Kompetencja | 54
3.5. Przykład wykorzystania metody – ocena treningu w aspekcie uzyskiwania wysokich kompetencji | 55
3.6. Dyskusja uzyskanych wyników | 58
3.7. Podsumowanie | 60
Rozdział 4. Modelowanie ruchu samolotu w trakcie operacji startu i lądowania z użyciem nienaturalnych sieci neuronowych | 63
4.1. Operacje startu i lądowania | 64
4.2. Sztuczne sieci neuronowe – typy i metody uczenia | 64
4.2.1. Struktura sieci | 65
4.2.2. Algorytmy uczenia jednokierunkowych SSN | 66
4.2.3.Zasada działania | 66
4.3. Model procesu lądowania z użyciem perceptronu wielowarstwowego | 69
4.4. Model cyklu startu – uczenie nadzorowane z zastosowaniem informacji z rejestracji pokładowej | 70
4.5. Metoda wykorzystania modeli neuronowych do zarządzania ruchem w rejonie lotniska | 72
4.6. Podsumowanie i wnioski | 74
Rozdział 5. Zastosowanie odwracacza ciągu do wspomagania procesu hamowania w kontekście przepustowości lotniska | 77
5.1. Wprowadzenie | 77
5.2. Proces hamowania i użycie odwracacza ciągu | 79
5.3. Przepustowość drogi startowej | 80
5.4. Model procesu hamowania | 82
5.5. Koncepcja i realizacja komputerowa systemu doboru siły ciągu | 84
5.5.1. Strategia 1 (asekuracyjna) i strategia 4 (zadziorna) | 86
5.5.2. Strategia 2 (tylko odwracacz) i 3 (tylko hamulce) | 87
5.6. Przykład zastosowania metody – wyznaczenie ROT dla Lotniska Chopina w
Warszawie | 88
5.7. Podsumowanie | 90
Rozdział 6. Optymalizacja cyklu zimowego utrzymania lotniska w aspekcie maksymalizacji jego przepustowości | 93
6.1. Infrastruktura lotniska i operacje lotnicze | 93
6.1.1. Infrastruktura części lotniczej lotniska | 94
6.1.2. Operacje lotnicze w ruchu lotniskowym | 96
6.2. Przepustowość lotniska | 97
6.3. Eksploatacja lotniska | 99
6.3.1. Warunki eksploatacji lotniska | 100
6.3.2. Procesy utrzymania infrastruktury lotniska | 101
6.3.3. Proces zimowego utrzymania | 101
6.3.4. Gotowość operacyjna lotniska | 106
6.4. Cel i kryterium optymalizacji | 108
6.5. Wnioski | 109
Rozdział 7. Rozmyty model oceny urządzeń systemu kontroli bagażu w porcie lotniczym | 113
7.1. Wprowadzenie | 113
7.2. System zabezpieczeń portu lotniczego | 114
7.3. Model systemu zabezpieczeń lotniska | 115
7.4. Koncepcja oceny stanu systemu zabezpieczeń lotniska | 116
7.5. Rozmyty model oceny maszyn systemu kontroli bagażu w porcie lotniczym | 119
7.5.1. Ogólna struktura modelu rozmytego. Ocena urządzenia | 119
7.5.2. Ocena maszyn na przykładzie MPL Katowice-Pyrzowice | 125
7.6. Metoda doboru wyposażenia i technice pracy systemu kontroli bagażu w porcie lotniczym | 126
7.7. Podsumowanie i wnioski | 128
Rozdział 8. Analiza zależności między wielkością a płynnością ruchu w kontekście zarządzania przepływem strumieni ruchu lotniczego | 131
8.1. Wielkość ruchu w sektorze kontroli | 132
8.1.1. Przepustowość obszarowego sektora kontroli ruchu lotniczego | 133
8.1.2. Jakość ruchu lotniczego | 134
8.1.3. Złożoność ruchu lotniczego | 135
8.2. Płynność ruchu jako przykład wskaźnika jakości ruchu | 136
8.3. Struktura ruchu lotniczego w FIR Warszawa i zasady planowania przelotów | 137
8.4. Metoda wyznaczania płynności uwzględniająca tzw. Prawidłowe plany lotów | 138
8.5. Zależność pomiędzy wielkością a płynnością ruchu lotniczego w wybranych sektorach FIR Warszawa | 140
8.6. Podsumowanie | 141
Rozdział 9. Zastosowanie sieci Petriego w modelowaniu i planowaniu ruchu lotniczego | 147
9.1. Wprowadzenie | 147
9.2. Sieci Petriego – podstawy | 148
9.3. Modelowanie drogi lotniczej na podstawie sieci Petriego | 151
9.4. Planowanie i symulacja ruchu lotniczego | 155
9.5. Podsumowanie | 157
Rozdział 10. Współczesne koncepcje planowania ruchu lotniczego ikonfiguracji przestrzeni powietrznej | 159
10.1. Planowanie ruchu lotniczego | 159
10.2. Planowanie konfiguracji przestrzeni powietrznej | 161
10.3. Weryfikacja i koordynacja planów lotów | 162
10.4. Metoda weryfikacji planowanych tras lotu | 164
10.4.1 Algorytm weryfikacji planów lotu | 164
10.4.2. Ocena wydajności weryfikacji planów lotu poprzez IFPS | 166
10.5. Wnioski | 169
Rozdział 11. Planowanie i obsługa trajektorii 4D a efektywność ekonomiczna dostawcy usług nawigacji lotniczej | 171
11.1. Wprowadzenie | 172
11.2. Regulacje odnoszące się do efektywności ekonomicznej ATM/CNS | 173
11.3. Historia prac nad optymalizacją tras i poprawą efektywności zastosowania przestrzeni powietrznej | 178
11.4. SESAR i spodziewane efekty wykorzystania trajektorii 4D | 182
11.5. Wymogi dotyczące SES, SES II, SES 2+ i programów globalnych | 183
Rozdział 12. Użycie informacji dozorowania Mode S w kontroli ruchu lotniczego | 187
12.1. Wprowadzenie | 187
12.2. Wariant informacji dostarczanych w Mode S | 189
12.3. Interpretacja parametrów Mode S poprzez system ATM | 191
12.3.1. Dowiązywanie planów lotu, eliminacja ORCAM | 191
12.3.2. Śledzenie obiektów, wspomaganie pracy trackera | 195
12.3.3. Ostrzeżenia i alarmy – interfejs użytkownika | 196
12.3.4. Statek powietrzny jako czujka meteorologiczny |196
12.4. Informacje Mode S prezentowane na wskaźniku kontrolera | 197
12.4.1. Potwierdzanie zgodności zezwolenia dotyczącego wysokości | 198
12.4.2. Kurs magnetyczny | 199
12.4.3. Powiadomienie o manewrze dla uniknięcie kolizji | 200
12.4.4. Sposoby użycia informacji o szybkości postępowej i pionowej | 201
12.5. Podsumowanie | 202
Rozdział 13. Współczesne systemy wymiany danych w ruchu lotniczym – modele i
metody | 205
13.1. Wstęp | 205
13.2. Istota i potrzeba zamiany danych w lotnictwie cywilnym | 207
13.3. Sieci telekomunikacyjne w zarządzaniu ruchem lotniczym | 208
13.3.1. Stała lotnicza sieć telekomunikacyjna AFTN | 208
13.3.2. Lotnicza sieć telekomunikacyjna ATN | 212
13.4. Sieci transmisji danych w lotnictwie | 214
13.4.1. Sieć CIDIN | 214
13.4.2. Sieć zamiany informacji OLDI | 216
13.4.3. Systemy dystrybucji danych radarowych ARTAS | 220
13.4.4. Koncepcja transmisji danych w systemie SWIM | 222
13.5. Analiza produktywności działania dostawcy lotniczych usług nawigacyjnych w zakresie zapewnienia systemu podmiany informacji w ruchu lotniczym | 226
13.6. Podsumowanie | 230
Rozdział 14. Model emisji CO2 dla zadania zarządzania ruchem lotniczym w rejonie lotniska | 233
14.1. Problem krzywdzących emisji ze strony transportu lotniczego | 233
14.2. Wielkość emisji substancji destrukcyjnych w TMA Warszawa | 235
14.3. Model rozprzestrzeniania się skażeń z silnika lądującego samolotu | 238
14.4. Analiza zależności między ruchem lotniczym a jakością powietrza w wybranych punktach | 240
14.5. Metoda zarządzania ruchem przy kryterium minimalizacji oddziaływania na środowisko | 245
14.6. Podsumowanie | 247
Rozdział 15. Zarządzanie ryzykiem środowiskowym w ruchu lotniczym | 251
15.1. Wprowadzenie | 252
15.2. Obszary zagrożenia kolizją z ptakami | 252
15.3. Ryzyko kolizji z ptakami | 255
15.4. Metoda zarządzania ryzykiem środowiskowym w ruchu lotniczym | 257
15.4.1. Zarządzanie ryzykiem poza lotniskami | 257
15.4.2. Zarządzanie ryzykiem na lotniskach | 258
15.5. Podsumowanie | 260

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody
Kategoria Audiobooki
Marka Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
ISBN 9788378142966
Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
Ilość stron 264
Rok wydania 2014
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 29,45 zł
Najwyższa cena 29,45 zł
W bazie od 02.03.2016
Data aktualizacji 21.11.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcjonalność śledzenia historii cen pozwala użytkownikowi na porównanie wartości produktu w czasie.

Nie udało nam się uzyskać archiwalnych danych cenowych dla produktu Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody (Audiobooki). Spróbuj proszę ponownie później.

Recenzje / opinie

Twoja opinia jest dla innych niezwykle istotna! Dodaj swoją recenzję tego produktu.

Jeszcze nikt nie ocenił tego produktu. Bądź pierwszy i dodaj swoją opinię!

Znalezione oferty w bazie

Ewentualne koszty wysyłki dla Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej nie zostały uwzględnione w cenach prezentowanych poniżej ofert. Zanim dokonsz zakupu, uzyskaj info o renomie firmy i nie zapomnij o możliwości pojawienia się kosztów powiązanych z wysyłką. Aktualizacja katalogu ofert następuje co kilka - kilkanaście minut.

  • Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody (w sklepie TaniaKsiazka.pl)

    Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody Sklep on-line
    ★★★★★
    29,45 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej

Produkty powiązane

Termodynamika odnawialnych źródeł energii
Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
Cyberprzemoc szczególnym zagrożeniem społeczeństwa informacyjnego
Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
Spc statystyczne sterowanie procesami produkcji
Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...