Psychologia w służbie Twojego biznesu
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, aby były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym poprzez przełożonego poziomie. Starannie, z oczekiwanym konsekwencją, lecz także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie mógłby zlecić swojemu zespołowi, robi sam, bo przecież "nikt tak prawidłowo jak ja...". Co niestety bywa prawdą - wielu szefów zauważa, że ich pracownicy nie są optymalnie zaangażowani w wykonywanie powierzonych im zadań.
Skąd się bierze brak zaangażowania zespołu w pracę? Jakie mechanizmy psychologiczne i socjologiczne stoją za oporem i zniechęceniem? W jaki sposób radzić sobie z tymi zjawiskami, aby zmieniać postawy, zachowania i nawyki zatrudnionych? Jak mnóstwo w procesie budowania zaangażowania podwładnych zależy od ich przełożonego? Odpowiedzi na te i inne pytania wyszukasz w tej książce. Autor podszedł do zagadnienia budowania zaangażowania zespołów z uwzględnieniem najnowszych odkryć z zakresu coachingu, psychologii humanistycznej i pozytywnej, dialogu motywującego, wreszcie - psychologii behawioralnej i poznawczo-behawioralnej.