Ocenianie mistrzowskie - rzetelne, stosowne i sprawiedliwe
- Funkcje, cele i najważniejsze formy ocen pracowniczych
- precyzyjna analiza pułapek w procesie oceniania
- Oceny motywujące i demotywujące pracowników
- dobry proces porozumiewania się i prowadzenia rozmów oceniających
- Związki oceniania z osobowością i potrzebami pracowników
- Typologie menedżerów, pracowników i organizacji Pomocne studia przypadków
"Ludzie są najważniejszym zasobem marki" - to truizm z lubością powtarzany poprzez niektórych prezesów i menedżerów zarządzających. "Gdyby nie ludzie, nasz wspaniały zespół pracowniczy, nie moglibyśmy stale iść do przodu" -- ile razy słyszałeś podobne stwierdzenie podczas różnorakich rocznic, gali czy zebrań? Czy zadałeś sobie wówczas pytanie, ile prawdy kryje się w tych słowach? A czy wiesz, jak to zmierzyć? producent naprawdę dbająca o pracownika kładzie pokaźny nacisk na wykorzystywanie postępowych metod zarządzania zespołem (zwanym nieszczęśliwie "zasobem ludzkim") i rozwój miękkich kompetencji kadry kierowniczej. Tworzenie efektywnych zespołów zadaniowych, zindywidualizowany wybór zadań, motywowanie, inspirowanie i uczenie to jedne z najszczególniejszych umiejętności menedżerskich. Usprawniają one osiąganie sukcesów przez organizację, a do tego pozwalają pracownikom na zaspokojenie ich potrzeb. Rozwój tych umiejętności -- sprawniejsza komunikacja, bardziej trafne ocenianie ludzi -- to jedno z ważniejszych pól walki konkurencyjnej, choć nie wszyscy menedżerowie dostrzegają ten fakt i doceniają jego znaczenie. Przeprowadzanie oceny pracowniczej to podstawowe działanie HRM. Ten cykl nie polega na wartościowaniu pracownika jako osoby, nie ma także kontekstu moralnego. Ocenie podlegają profesjonalne zachowania, działania, efektywność i sposoby rozwiązywania problemów.
- Funkcje, cele i najważniejsze formy ocen pracowniczych
- precyzyjna analiza pułapek w procesie oceniania
- Oceny motywujące i demotywujące pracowników
- dobry proces porozumiewania się i prowadzenia rozmów oceniających
- Związki oceniania z osobowością i potrzebami pracowników
- Typologie menedżerów, pracowników i organizacji Pomocne studia przypadków
"Ludzie są najważniejszym zasobem marki" - to truizm z lubością powtarzany poprzez niektórych prezesów i menedżerów zarządzających. "Gdyby nie ludzie, nasz wspaniały zespół pracowniczy, nie moglibyśmy stale iść do przodu" -- ile razy słyszałeś podobne stwierdzenie podczas różnorakich rocznic, gali czy zebrań? Czy zadałeś sobie wówczas pytanie, ile prawdy kryje się w tych słowach? A czy wiesz, jak to zmierzyć? producent naprawdę dbająca o pracownika kładzie pokaźny nacisk na wykorzystywanie postępowych metod zarządzania zespołem (zwanym nieszczęśliwie "zasobem ludzkim") i rozwój miękkich kompetencji kadry kierowniczej. Tworzenie efektywnych zespołów zadaniowych, zindywidualizowany wybór zadań, motywowanie, inspirowanie i uczenie to jedne z najszczególniejszych umiejętności menedżerskich. Usprawniają one osiąganie sukcesów przez organizację, a do tego pozwalają pracownikom na zaspokojenie ich potrzeb. Rozwój tych umiejętności -- sprawniejsza komunikacja, bardziej trafne ocenianie ludzi -- to jedno z ważniejszych pól walki konkurencyjnej, choć nie wszyscy menedżerowie dostrzegają ten fakt i doceniają jego znaczenie. Przeprowadzanie oceny pracowniczej to podstawowe działanie HRM. Ten cykl nie polega na wartościowaniu pracownika jako osoby, nie ma także kontekstu moralnego. Ocenie podlegają profesjonalne zachowania, działania, efektywność i sposoby rozwiązywania problemów.
Tytuł Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika Autor Romuald Korach Wydawnictwo One Press / Helion EAN 9788324621866 ISBN 9788324621866 Kategoria Literatura, Zarządzanie liczba stron 272 Format 235x160x15 mm Rok wydania 2009 Oprawa broszurowa