"W całkiem niedawnych, a jednak już zamierzchłych czasach życie zawodowe było prostsze - dział marketingu kreował i realizował koncepty reklamowe, dział handlowy aktywnie poszukiwał i pozyskiwał klientów, dział obsługi zajmował się kontaktami posprzedażowymi.
Potencjalnemu klientowi wysyłano listy, dzwoniono do niego, spotykano go na targach, konferencjach i w innych miejscach, w których koncentrowało się życie danej branży... A potem to życie przeniosło się do internetu.
Granice pomiędzy tym, co określamy mianem marketingu, a tym, co definiujemy jako sprzedaż, rozmyły się, a środek ciężkości zdjęto ze sprzedaży, przesuwając go w stronę ",jakości doświadczania producenta",.
Czy zatem w przyszłości rolę i zadania handlowców przejmą działy marketingu i obsługi klienta$490 Czy praca sprzedawcy zdigitalizuje się, zautomatyzuje i straci rację bytu$491 Otóż nie - handlowcy zawsze będą potrzebni, wszak handlowanie to najstarsze zajęcie na świecie!
Jednak także i ta profesja musi się przystosować do wymogów dnia dzisiejszego współczesności. Jakich zatem kompetencji będzie potrzebował współczesny (i przyszły) handlowiec, aby sprawnie funkcjonować na postępowym rynku$492 Czy w obecnych czasach handlowiec może działać wydajnie bez wiedzy i umiejętności z dziedziny marketingu$493 A jeżeli ich potrzebuje, to jakich i jak szerokich$494 Ta książka jest próbą znalezienia odpowiedzi na te pytania.
Porusza zagadnienia, które wchodzą w zakres zarówno sprzedaży, jak i marketingu. Przesuwa granicę istniejącej definicji sprzedaży w obszar marketingu. Łączy sprzedaż i marketing w takim stopniu, jaki jest potrzebny sprzedawcom, którzy chcą odnosić sukcesy na nowoczesnym rynku.
Z tej książki dowiesz się pomiędzy innymi: Jakie naprawdę mamy potrzeby i jak podejmujemy decyzję$495 Kim jest nieprzystępny klient i jak sobie z nim radzić. Na czym polega segmentacja i jakie są modele podziału rynku.
Kto kupuje firmę a kto towar. Jak zdywersyfikować poszukiwania klientów. Czym jest komunikacja w ujęciu marketingowym. Czy i w jaki sposób zastosować reklamę w sprzedaży. Arkadiusz Bednarski - trener i praktyk sprzedaży.
W swojej 20-letniej karierze przeszedł drogę od handlowca, przez kierownika i dyrektora sprzedaży, po członka zarządu spółki prawa handlowego. Jest autorem koncepcji budowy sieci sprzedaży, przyczynił się do rozwoju wielu firm.
Prowadzi autorskie seminaria i szkolenia sprzedażowe w kraju i za granicą. Od 20 lat jest trenerem, przeszkolił ponad 12 tysięcy osób z 23 krajów. Absolwent Wydziału Zarządzania i technice Żywności Akademii Morskiej w Gdyni, a także studiów na kierunku negocjacje i mediacje w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie.
Autor licznych publikacji prasowych i 14 książek, w tym kilku bestsellerów -- wśród nich Mistrza sprzedaży, który doczekał się już trzech wydań. Kinga Religa - praktyk i trener marketingu. Absolwentka Katedry Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Ukończyła kurs Professional Diploma in Marketing i uzyskała międzynarodowy dyplom potwierdzający kwalifikacje i kompetencje marketingowe w The Chartered Institute of Marketing w Londynie. Dyrektor Agencji Komunikacji Marketingowej Business Consulting w Katowicach, kieruje zespołem odpowiedzialnym za projekty z zakresu promocji, w tym dokumenty strategii komunikacji marketingowej, prace koncepcyjne i kreatywne, przygotowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych wraz z nadzorem organizacyjnym i merytorycznym, realizacja projektów badawczych.
włącza się w przedsięwzięcia związane z marketingiem terytorialnym, promocją miast i regionów. Jest autorką i współautorką wielu kampanii promocyjnych z tego obszaru, realizowanych w kraju i za granicą.
Regularnie prowadzi zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Śląskim i w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu oraz szkolenia i warsztaty z zakresu marketingu oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Autorka artykułów na temat komunikacji marketingowej w branżowych czasopismach.