Vilfredo Pareto nie sformułował zasady 80/20, choć był świadom zjawiska "kluczowych nielicznych". Od dawna wiemy, że do większości skutków, efektów i nagród prowadzi drobna liczba przyczyn, działań i wysiłków.
Gdyby regułę 80/20 ująć dosłownie, oznaczałaby, iż 80% osiągnięć w pracy zapewniamy, poświęcając jej zaledwie 20% czasu, a mniej więcej cztery piąte naszych wysiłków okazuje się stanowczo nieistotnych.
Tak rażący brak równowagi pomiędzy przyczynami i skutkami czy wysiłkiem i nagrodą wydaje się sprzeczny ze wszystkim, czego z zasady można żeby oczekiwać! Tymczasem zasada ta, wykorzystywana przez wszelkich inteligentnych ludzi i wszystkie realne warianty ludzkich zbiorowości, pomaga osiągać widocznie więcej istotnie mniejszym kosztem.
To jubileuszowa edycja bestsellerowego poradnika, docenionego poprzez miliony produktywnych ludzi z całego świata. Z okazji dwudziestej rocznicy pierwszego wydania książka została poprawiona i uzupełniona o cztery nowe rozdziały omawiające czerpanie korzyści z rosnącej popularności sieci, sterowanie własnym życiem dzięki łączności ze swoją podświadomością i pięć fundamentalnych zasad sukcesu.
dzięki czemu przewodnikowi dowiesz się, jak wykorzystać zasadę 80/20 we wszystkich aspektach życia. Nauczysz się koncentracji na najważniejszych 20% przyczyn i zaczniesz osiągać dużo więcej: szybciej przy mniejszym wysiłku.
w wyniku czego będziesz żyć szczęśliwiej, radośniej, poczujesz się wolny i spełniony. Tak właśnie działa słynna zasada 80/20! W tej książce wyszukasz: kluczowe koncepcje powiązane z zasadą 80/20 wprowadzenie do myślenia w kategoriach 80/20 zastosowanie zasady 80/20 w biznesie wdrażanie zasady 80/20 w życiu osobistym i w relacjach z innymi strategie osiągania szczęścia i praca z podświadomością wizje przyszłości w proporcji 80/20 Zasada Pareta: odmień swoje życie niewiele znaczącym wysiłkiem!
O autorze książki Richard Koch jest brytyjskim konsultantem do spraw zarządzania, inwestorem i autorem rozchwytywanych książek o zarządzaniu, marketingu i stylu życia. Ukończył studia na Uniwersytecie Oksfordzkim.
Zaczął od pracy dla Boston Consulting Group, później odnosił wielkie sukcesy biznesowe. Wśród jego przedsięwzięć można wymienić takie inicjatywy jak Filofax, Plymouth Gin, Belgo i Betfair. Do 1983 roku był partnerem w Bain & Company, natomiast później jednym z założycieli LEK Consulting.