„Nowa normalność gospodarcza" to termin wykorzystywany do opisania środowiska gospodarczego i społecznego po pandemii COVID-19, w którym wszystkie aspekty życia społecznego, gospodarczego i indywidualnego wymagają nowych sposobów działania.
Oznacza to, iż wszystkie organizacje stanęły przed koniecznością dobrania się do nowych wyzwań i zmieniających się warunków rynkowych, by zapewnić sobie przetrwanie. Nowa normalność może obejmować zmiany w zakresie działalności, w tym wprowadzenie nowych produktów lub usług, zmiany w kontaktach z klientami i pracownikami i wprowadzenie nowych technologii i procesów.
Monografia została przygotowana przez pracowników naukowych Politechniki Częstochowskiej, Politechniki Śląskiej, Politechniki Warszawskiej, Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu – stanowi zatem przykład twórczej współpracy autorów wywodzących się z przeróżnych ośrodków naukowych.
W monografii poruszono zagadnienia dotyczące złożonych uwarunkowań zarządzania współczesnymi organizacjami, odnoszące się do zarządzania zasobami ludzkimi, metod i instrumentów zarządzania, strategii zarządzania oraz oceny skuteczności funkcjonowania i rozwoju najróżniejszych organizacji.