1. Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw
1.1. (R)Ewolucyjne ujęcie procesów internacjonalizacji
1.1.1. Teoretyczne podstawy modelu Uppsala
1.1.2. Krytyczne spojrzenie na model ewolucyjny
1.1.3. Urodzeni globaliści—rewolucyjny przebieg internacjonalizacji
1.1.4. Inne wybrane koncepcje internacjonalizacji
1.1.5. Ścieżki internacjonalizacji a zasoby przedsiębiorstwa
1.2. Rządowe programy aktywizowania internacjonalizacji
1.2.1. Zakres wsparcia internacjonalizacji przedsiębiorstw
1.2.2. Polityka proinnowacyjna jako pośrednia forma wspierania internacjonalizacji
1.2.3. Bezpośrednie formy aktywizowania internacjonalizacji
1.2.4. Standaryzacja i indywidualizacja rządowego wsparcia internacjonalizacji
1.3. Fazowy charakter programów wsparcia a korzystne praktyki rządów
1.3.1. Ewolucyjność internacjonalizacji a fazy rządowego wsparcia
1.3.2. Oceny programów wsparcia i rekomendowane rozwiązania systemowe
1.4. Koordynacja w ramach narodowego systemu promocji gospodarczej na przykładzie USA
1.4.1. Komisja ds. Koordynacji Promocji Handlu, a także Narodowa Inicjatywa Eksportowa
1.4.2. Konsolidacja agencji rządowych odpowiedzialnych za promocję eksportu
1.5. Wpływ rządowych programów na internacjonalizację firm
1.5.1. Koncepcyjny model wpływu programów wsparcia
1.5.2. Rekomendacje i wnioski dotyczące dalszych badań
2. Rola państwa w procesach internacjonalizacji MSP — ujęcie zasobowe
2.1. Rozmiary internacjonalizacji działalności MSP
2.2. Zasobowe ujęcie w procesach internacjonalizacji MSP
2.2.1. Podstawy podejścia zasobowego
2.2.2. Zasoby przedsiębiorstwa a sposoby internacjonalizacji działalności
2.2.3. Dylematy państw związane ze wspieraniem progresywnych form internacjonalizacji
2.3. Bariery internacjonalizacji działalności MSP
2.3.1. Wprowadzenie do problematyki aktywizowania internacjonalizacji
2.3.2. Analiza wyników badań związanych z barierami internacjonalizacji
2.4. Sposoby wspierania internacjonalizacji MSP
2.4.1. Wymiary zaangażowania państw w procesach internacjonalizacji
2.4.2. Hierarchiczny model oddziaływania programów rządowych
2.4.3. Wiedza przedsiębiorstw o oferowanych programach wsparcia
2.5. Zasobowe ujęcie programów aktywizowania internacjonalizacji MSP
2.5.1. Sposoby transferowania rządowych zasobów aktywizujących umiędzynarodowienie firm
2.5.2. Centra Obsługi Inwestorów i Eksporterów jako przykład korzystnej praktyki wsparcia internacjonalizacji MSP o charakterze niematerialnym
3. Dobre praktyki w aktywizowaniu internacjonalizacji europejskich MSP
3.1. Wprowadzenie do problematyki internacjonalizacji europejskich MSP
3.2. Internacjonalizacja MSP jako jeden z priorytetów polityki gospodarczej Unii Europejskiej
3.3. Cel badania i metody jego realizacji
3.4. Dobre praktyki aktywizowania internacjonalizacji w ujęciu marketingowym
3.5. Dobre praktyki w zarządzaniu systemem aktywizowania umiędzynarodowienia firm
3.6. Zintegrowane strategie aktywizowania ekspansji europejskich firm na rynku USA
3.7. Segmentacja odbiorców programów wsparcia europejskich firm na rynku USA
3.8. Ujęcie fazowe w programach aktywizowania internacjonalizacji
3.9.,,Paszport do eksportu’’ jako przykład korzystnej praktyki wsparcia, opartej na modelu fazowym
3.10. Aktywizowanie internacjonalizacji najnowocześniejszych MSP
4. Rządowe organizacje pomostowe w Dolinie Krzemowej — aktywizowanie ekspansji polskich firm technologicznych w USA
4.1. Wprowadzenie do problematyki
4.2. Rola instytucji inkubacyjno-akceleracyjnych w Dolinie Krzemowej
4.3. Organizacje pomostowe a partnerstwo z lokalnymi instytucjami otoczenia biznesu
4.4. Budowanie zewnętrznych relacji biura akceleracyjnego MG/WPHI
4.4.1. Rozwój networkingowych i kooperacyjnych relacji biura akceleracyjnego w USA
4.4.2. Rola i miejsce biura akceleracyjnego w polskim systemie promocji eksportu i wspierania postępowości
4.5. Koordynacja projektów wykonywanych w Dolinie Krzemowej ze środków Ministerstwa Gospodarki
4.6. Rozwój oferty programowej biura akceleracyjnego MG/WPHI
4.6.1. Pilotażowy program akceleracyjny,,10 Dni na START’’
4.6.2. Program,,InSight into Silicon Valley’’ jako komponent foresightu technicznego
4.6.3. Fazowy charakter,,Polskiego Mostu Krzemowego’’
4.7. Zintegrowany system badania satysfakcji klientów WPHI
4.7.1. Wprowadzenie do systemu CSM (Customer Satisfaction Measurement)
4.7.2. Wyniki badania satysfakcji klientów WPHI
4.7.3. Wnioski i rekomendacje dotyczące wprowadzonego systemu CSM
Podsumowanie
Literatura