Książka jest dedykowana dla początkujących bez żadnej wiedzy ani doświadczenia w programowaniu gier albo programowaniu w ogóle i uczy podstaw silnika gier Unity, języka programowania C# i sztuki programowania zorientowanego obiektowo.
świeże pojęcia są nie tylko wyjaśniane, lecz też dokładnie demonstrowane. Początkując od wprowadzenia do Unity, dowiemy się mnóstwo o scenach, elementach GameObject, prefabrykatach, składnikach i użytkowaniu różnych okien do interakcji z tym silnikiem gier.
Następnie zagłębimy się w podstawy programowania, zajmując się regułami składni, formatowaniem, metodami, zmiennymi, obiektami i typami, klasami oraz dziedziczeniem w trakcie samodzielnego pisania i testowania kodu.
Później wyjaśnimy, jak udostępniać dane skryptów w oknie Inspector i podstawy systemu serializacji w Unity. Następnie książka poprowadzi nas przez proces planowania i rozwijania projektów prostych gier opracowanych w taki sposób, aby ćwiczyć pojęcia związane z programowaniem, a odkładać na bok mniej pokaźne sprawy, co pozwoli skupić się głównie na implementowaniu mechanizmów gier.
W przykładowych projektach nauczymy się obsługi sprzętów wejściowych, wykorzystywania w grze nieelastycznych obiektów podlegających prawom fizyki, kolizji pomiędzy obiektami, użycia kamer, tworzenia obiektów z prefabrykatów, ładowania scen, projektowania i kodowania interfejsu użytkownika itd.
Na koniec uzyskamy konkretne podstawy programowania, które utorują drogę do zrozumienia podstawowej składni C# i podstaw programowania zorientowanego obiektowo, aby wiedzieć nie tylko co pisać, ale dlaczego i jak to naprawdę działa.
Programowanie gier przy użyciu Unity i C# pomoże nam poprawnie poznać silnik gier Unity i jego dokumentację, a także pokaże, jak niezależnie szukać dalszych informacji na temat nieporuszonych tutaj pojęć i wyzwań.
Dzięki tej książce będziemy mogli: • Zrozumieć podstawy programowania zorientowanego obiektowo, w tym zagadnienia istotnie związane z grami. • zastosować podstawowe i przeciętnie innowacyjne możliwości języka programowania C# i jego składni.
• Zapoznać się ze wszystkimi głównymi typami składników silnika gier Unity: kolizjami i nieelastycznymi obiektami, światłami, kamerami, skryptami, itd. • wykorzystać podstawową znajomość silnika gier Unity i jego funkcji do równoważenia mechanizmów rozgrywki, by zapewniać ciekawe wrażenia w grach.