Przedsiębiorczość strategiczna jest ideą, która odwołuje się do procesu przedsiębiorczego i zarządzania strategicznego. Można ją uznać za koncepcję rozwoju przedsiębiorstw, która łączy identyfikację i użytkowanie okazji z kształtowaniem przewagi konkurencyjnej.
Monografia koncentruje się na przedsiębiorczości strategicznej w kontekście znikomych i przeciętnych przedsiębiorstw. "Podjęta w monografii tematyka przedsiębiorczości strategicznej (PS) jako koncepcji rozwoju śladowych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) to niebanalny, aktualny i ważny problem badawczy.
PS stanowi unikatowe połączenie procesu przedsiębiorczego i zarządzania strategicznego z budową przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw sektora MŚP. Potwierdza to przeprowadzony przez Autora rzetelny, wyczerpujący, a przy tym nad wyraz czytelny systematyczny przegląd literatury (oparty na bazach Scopus i Web of Science, z użyciem oprogramowania MAXQDA)".
Z recenzji dr hab. Anny Adamik, prof. PŁ "Książkę oceniam szczególnie wysoko. Jest to publikacja, która wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym. Może zainteresować badaczy problematyki przedsiębiorczości i zarządzania, nauczycieli akademickich i studentów, jak też autorów publikacji naukowych.
Będzie cennym uzupełnieniem obecnej na rynku oferty z tego zakresu". Z recenzji dr. Hab. Jacka Pasiecznego, prof. UW Jacek Gancarczyk - doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, adiunkt w Instytucie Przedsiębiorczości na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Jego działalność badawcza i publikacyjna koncentruje się na przedsiębiorczości, minimalnych i średnich przedsiębiorstwach, a także klastrach przemysłowych. Posiada doświadczenie w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych (EU, USA, Japonia), zarówno jako partner, jak i koordynator.
Jest członkiem European Council for Small Business and Entrepreneurship (ECSB). Tytuł Przedsiębiorczość strategiczna. Jako koncepcja... Autor Jacek Gancarczyk Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego EAN 9788323353188 ISBN 9788323353188 Kategoria Literatura, Biznes liczba stron 286 Format 235x158 mm Rok wydania 2023 Oprawa broszurowa