Aktualny i kompleksowy podręcznik z zakresu public relations i zbiór poręcznych przykładów, które mogą służyć jako materiał poznawczy dla osób zainteresowanych tematyką kształtowania wizerunku firm i instytucji.
Książka została przygotowana jako wznowienie i uzupełnienie cieszącej się od lat zainteresowaniem publikacji „Public relations praktycznie". Publikacja ta została jednak zaktualizowana oraz wzbogacona o świeże rozdziały poświęcone pomiędzy innymi branży, etyce, dezinformacji oraz modelom zarządzania kryzysowego. Czytelnicy znajdą w niej także świeże studia przypadków.
Podręcznik jest niezbędnym źródłem wiedzy dla studentów kierunków dziennikarskich, związanych z marketingiem, komunikowaniem, public relations. Jest skierowany dodatkowo do praktyków biznesu, menedżerów zajmujących się komunikacją i public relations w firmach, korporacjach, samorządach i rzeczników prasowych.
„Public relations 3.0 to nowy etap, który dalece wykracza poza standardową, dotychczas znaną aktywność public relations w sieci. (…) Public relations 3.0 skupia się na głębokiej analityce, z uwzględnieniem zagrożeń związanych z dezinformacją, manipulacją, fake newsami, a także ukierunkowaniem działań na wzmocnienie relacji bezpośrednich. PR 3.0 musi brać pod uwagę wszystko to co stanowi wartość jaką generujeli prekursorzy public relations, z przyjęciem na podstawę działań wartości etycznych. Jednak w tym przypadku kluczowe staje się stosowne reagowanie na każde świeże wyzwanie jakie przed praktykami i światem nauki PR stawiają technologie i nienaturalna inteligencja".
Ze wstępu Autora