str. 7
Wprowadzenie
str. 11
1.Turystyka jako przedmiot badań ekonomicznych
str. 15
Magdalena Kachniewska, Elżbieta Nawrocka
1.1.Pojęcie turystyki w ujęciu ekonomicznym
str. 15
1.2.Ekonomika turystyki - pojęcie i przedmiot badań
str. 17
1.3.Rozwój turystyki w świetle koncepcji ekonomicznych
str. 23
2.Uwarunkowania popytu turystycznego
str. 31
Agnieszka Niezgoda
2.1.Pojęcie popytu turystycznego
str. 31
2.2.Czynniki kształtujące popyt turystyczny
str. 33
2.3.cykl decyzyjny konsumentów na rynku turystycznym
str. 43
2.4.właściwości i zmienne kształtujące popyt turystyczny
str. 49
2.5.Trendy po stronie popytu turystycznego
str. 54
3.Ekonomika podaży turystycznej
str. 57
Magdalena Kachniewska, Elżbieta Nawrocka
3.1.Pojęcie i przedmiot podaży turystycznej
str. 57
3.2.Podmioty podaży turystycznej
str. 69
3.3.Cel działalności przedsiębiorstwa turystycznego w świetle alternatywnych teorii firmy
str. 78
3.4.Czynniki kształtujące wielkość produkcji i ceny usług turystycznych
str. 81
3.5.Formy regulacji i integracja przedsiębiorstw turystycznych
str. 95
3.6.Przeobrażenia podaży turystycznej pod wpływem progresywnych technologii
str. 102
4.Równowaga i relacje konkurencyjne na rynku turystycznym
str. 113
Magdalena Kachniewska, Elżbieta Nawrocka, Agnieszka Niezgoda
4.1.Pojęcia rynku, rynku turystycznego i mechanizmu rynkowego
str. 113
4.2.Równowaga na rynku turystycznym i przyczyny jej zakłóceń
str. 116
4.3.Zjawisko konkurencji i bariery wejścia na rynek
str. 124
4.4.Istota konkurencyjności i źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
str. 133
4.5.Konkurencyjność obszarów turystycznych i jej uwarunkowania
str. 138
4.6.nowoczesność jako czynnik konkurencyjności na rynku turystycznym
str. 147
5.Miejsce turystyki w gospodarce narodowej
str. 155
Magdalena Kachniewska
5.1.Mechanizm mnożnika turystycznego
str. 155
5.2.Wpływ turystyki na PKB
str. 162
5.3.Rachunek satelitarny turystyki (RST)
str. 167
5.4.wymiana turystyczna z zagranicą jako eksport/import niewidzialny
str. 175
6.Globalizacja i internacjonalizacja działalności turystycznej
str. 182
Magdalena Kachniewska, Elżbieta Nawrocka, Adam Pawlicz
6.1.Wielkość i czynniki rozwoju międzynarodowego ruchu turystycznego
str. 182
6.2.Przyczyny rozwoju międzynarodowej podmiany turystycznej w świetle teorii ekonomicznych
str. 189
6.3.Globalizacja jako czynnik przeobrażeń rynku turystycznego
str. 195
6.4.Motywy globalnej ekspansji przedsiębiorstw turystycznych
str. 202
6.5.Ekonomiczna ocena międzynarodowej wymiany turystycznej
str. 208
6.6.Gospodarki monokulturowe i zjawisko kolonizacji turystycznej
str. 215
7.Turystyka a środowisko społeczne i naturalne
str. 223
Magdalena Kachniewska, Agnieszka Niezgoda, Adam Pawlicz
7.1.Współzależność turystyki i środowiska naturalnego
str. 223
7.2.Turystyka jako determinanta jakości życia w wymiarze społeczno-kulturowym
str. 230
7.3.Koncepcja zrównoważonego rozwoju turystyki
str. 239
7.4.Uwarunkowania wdrażania koncepcji rozwoju jednostajnego na rynku turystycznym
str. 240
8.Miejsce państwa na rynku turystycznym
str. 247
Adam Pawlicz
8.1.Pojęcie i typologia efektów zewnętrznych rozwoju turystyki
str. 248
8.2.Rozwiązania problemu efektów zewnętrznych
str. 260
8.3.Dobra publiczne na rynku turystycznym
str. 270
8.4.Dylematy dostarczania dóbr publicznych na rynku turystycznym
str. 275
8.5.Koszty transakcyjne i asymetria informacji
str. 279
8.6.Metody ograniczania asymetrii danych i kosztów transakcyjnych na rynku turystycznym
str. 282
Bibliografia
str. 289
Indeks
str. 307