Amazon powstał w garażu w 1994 roku, a dziś jest najbogatszą firmą na świecie. Jak to osiągnął? Jakie wnioski z tego niezwykłego sukcesu mogą wyciągnąć inni i co mogą wdrożyć w swych biznesach? Od Z do A to jednocześnie praktyczny poradnik i opowieść o firmie.
Autorzy po raz pierwszy zdradzają opinii publicznej, jak ten gigant działa od środka. Opowiadają o tym, jak 14 zasad przywództwa Amazona przekłada się na przebieg cyklu decyzyjnego na każdym poziomie organizacji.
Prezentują wnikliwą analizę i w przystępny sposób wyjaśniają, w jaki sposób można użyć te zasady w innych firmach – niezależnie od ich rozmiarów. Tłumaczą też, jaki wpływ na kulturę organizacji posiadają cztery fundamentalne założenia Amazona, a mianowicie: obsesja na punkcie klienta, perspektywiczne myślenie, nastawienie na tworzenie wynalazków, a także doskonałość operacyjna.
Colin Bryar to były wiceprezes marki, przez dwa lata był „szefem sztabu" Jeffa Bezosa, nazywano go także „cieniem Jeffa" i pracował w firmie od 1998 roku. Bill Carr dołączył do zespołu w 1999 roku i spędził w firmie ponad 15 lat.
Jako wiceprezes ds. Mediów cyfrowych uruchomił i zarządzał globalną działalnością marki w zakresie cyfrowej muzyki i video, w tym Amazon Music, Prime Video i Amazon Studios. W książce Od Z do A obaj odwołują się do swoich wieloletnich doświadczeń menedżerskich, aby na tej podstawie sformułować i zdefiniować główne zasady i praktyki, dzięki którym jedna z najmocniej niezwykłych firm na świecie odniosła tak efektowny sukces.
To funkcjonalny przewodnik i korporacyjna narracja, wypełniona naszymi wspomnieniami o tym, czym jest „bycie Amazonką". Pokazujemy, iż sukces na skalę Amazona nie jest osiągany dzięki geniuszowi pojedynczego lidera, lecz raczej dzięki zaangażowaniu i realizacji zestawu dobrze zdefiniowanych, rygorystycznie przestrzeganych zasad i praktyk, udostępnionych tutaj publicznie po raz pierwszy.
Colin Bryar