Bestseller „New York Timesa”
Kiedy w 2005 roku został dyrektorem zarządzającym The Walt Disney Company, producent przeżywała niełatwy okres. Rywalizacja była zacięta bardziej aniżeli kiedykolwiek wcześniej, a technika jeszcze nigdy nie rozwijała się tak szybko. Wystarczyło jednak, iż postawił na trzy filary: jakość, pogodzenie się z nowinkami technologicznymi, a także umocnienie pozycji firmy na rynkach międzynarodowych, a po 14 latach zrobił z Disneya największy i najbardziej renomowany koncern medialny na świecie.
To właśnie Robert Iger doprowadził do tego, że dziś Disney może pochwalić się obecnością w swych szeregach Pixara, Marvela, Lucasfilmu i 21st Century Fox. Wartość producenta pod jego przywództwem wzrosła niemal pięciokrotnie, a on sam został ceniony za jednego z najmocniej pionierskich i skutecznych dyrektorów naszych czasów. W tej książce Iger dzieli się lekcjami, które odebrał podczas kierowania Disneyem i zarządzania grupą 200 tysięcy pracowników i opowiada o koniecznych cechach dobrego przywódcy: optymizmie, odwadze, niezwykleści i bezstronności.
Przejażdżka życia to jednak nie tylko biznesowy poradnik, ale także pełna anegdot biograficzna opowieść człowieka, który zaczynał na samym dole hierarchii w ABC. Nigdy jednak nie zapomniał, iż życzliwość, szacunek i przyzwoitość są ważniejsze od pieniędzy. I to niezależnie od tego, czy chodzi o głęboką przyjaźń ze Steve’em Jobsem w ostatnich latach jego życia, czy nieprzemijającą miłość do mitologii Gwiezdnych wojen.
Dlaczego warto przeczytać książkę "Przejażdżka życia. Czego nauczyłem się jako CEO The Walt Disney Company":
- idealny poradnik dla biznesmenów, prezesów, szefów firm
- anegdoty i nieznane wcześniej historie prosto zza kulis filmowego biznesu, m.in. Opowieść o współpracy z George’em Lucasem, przejęciu Marvela itd.
- historia człowieka, który zaczynał od najniższych szczebli zawodowej kariery, by stać się jednym z największych liderów w świecie biznesu