Studenckie Koło Naukowe Zarządzania w Sporcie powstało w 2003 r. I jest jedną z najprężniej działających organizacji w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Dzięki pomysłodawcy, a także wieloletniej naukowej opiece cenionego eksperta z dziedziny marketingu sportowego, prof.
dr. Hab. Andrzeja Sznajdera, niemało roczników studentów miało okazję sprawdzić swoje umiejętności w organizacji imprez o charakterze naukowo-sportowym, a najczęściej poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zarządzania, marketingu i aspektów biznesowych sportu.
świeże pokolenia członków SKN Zarządzania w Sporcie nie tylko kultywują tradycje organizacji konferencji naukowych i spotkań z niebanalnymi i renomowanymi w świecie sportu osobistościami, ale także nawiązują dobrą dla zaangażowanych stron współpracę ze stowarzyszeniami, organizacjami, a także ogólnie pojętym biznesem zorientowanym na sport.
Zaskakują także nadzwyczajnymi i pionierskimi pomysłami. Efektem jednego z takich projektów jest niniejsza publikacja, w której przygotowanie zaangażowało się grono nieszablonowych młodych ludzi przejawiających głębokie zainteresowanie wybranymi dyscyplinami sportowymi i postępowym obliczem sportu.
Publikacja ma charakter popularnonaukowy poruszający tematy związane ze sportem, które dla ludzi młodego pokolenia są ważne, intrygujące lub po prostu warte uwagi. Oczywiście nie wyczerpuje to zbioru zagadnień, które budzą zainteresowanie współczesnego społeczeństwa w tak ważnym obszarze życia, jakim za każdym razem był i w dalszym ciągu pozostaje sport.
Powinna dać jednak obraz uwarunkowań społecznych, prawnych, technologicznych czy natury logistyczno-organizacyjnej, które należy rozważać z perspektywy potencjału rozwoju poszczególnych dyscyplin sportowych.
W 10 rozdziałach wyznaczone zostały kluczowe aspekty współczesnego postrzegania sportu, w tym rezygnacja z uczestnictwa w imprezach sportowych na żywo, obfite ograniczenie liczby dyscyplin sportowych darzonych zainteresowaniem, poszerzenie roli mediów społecznościowych czy innowacyjnych technologii multimedialnych, inne preferencje związane z formą i czasem trwania przekazu z wydarzeń sportowych, jak w dodatku te ze zmianami demograficznymi i socjologicznymi we współczesnych, wysokorozwiniętych społeczeństwach.
Ze względu na jednocześnie popularność tematyki, a także dostępny opis wybranych zagadnień, jak i wielowątkowy przegląd od historii, poprzez współczesne źródła literaturowe i internetowe, aż do przemyśleń i zarysowania problemów, z którymi właśnie przychodzi i przyjdzie się zmierzyć sportowi jako ważnemu obszarowi życia społecznego, książka powinna znaleźć obfite grono odbiorców, spomiędzy których na pewno warto wymienić kilka grup: studentów początkowych lat studiów szukających inspiracji w dalszym rozwoju intelektualnym oraz wyborze przyszłej ścieżki zawodowej odpowiadającej oczekiwaniom i zainteresowaniom, entuzjastów sportu, chcących skonfrontować swoje postrzeganie z przemyśleniami przedstawicieli młodego pokolenia, atrakcyjnych świata sportu kibiców pragnących poznać dane z różnorodnych obszarów okołosportowych, praktyków sportu, chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie marketingu sportowego i zarządzania w sporcie, z uwzględnieniem używanych podejść do współczesnych zagadnień i wyzwań stojących przed decydentami politycznymi i sportowymi.
Liczę, że niniejsza lektura nie tylko skłoni czytelników do przemyśleń na temat przyszłości sportu, lecz także rozbudzi pasję samodzielnych poszukiwań własnego miejsca w roli kibica, organizatora, propagatora i inicjatora aktywności prosportowych czy również osoby zawodowo związanej z działalnością sportową.
Michał Bernardelli