Monografia zawiera zbiór tekstów naukowych związanych z problematyką sukcesu życiowego. Zaprezentowane przez poszczególnych współautorów treści napisane zostały poprzez: pedagogów, psychologów, socjologów, filozofów, antropologów, językoznawców, specjalistów w dziedzinie sztuki i ekonomii.
Stanowi to wartość dodaną publikacji. Przynależne bowiem określonym zagadnieniom części są cennym zestawieniem najróżniejszych rozważań i interpretacji zawierających jednocześnie przemyślenia teoretyczne i refleksje, jak jeszcze wyniki badań własnych i wnioski.
Celem publikacji jest naukowe upowszechnienie problematyki sukcesu życiowego, a także sukcesu w kontekście współcześnie funkcjonującego społeczeństwa osiągnięć. Zawarte spostrzeżenia i wskazówki stanowić mogą inspirację w podejmowanych poprzez specjalistów działaniach sprzyjających osiągnięciu sukcesu życiowego poprzez dzieci, młodzież i dorosłych.
Książka może okazać się ważną lekturą dla osób pracujących w placówkach edukacyjnych i pomocowych, a w szczególności dla pedagogów, nauczycieli, wychowawców, psychologów, terapeutów, coachów i studentów nauk społecznych i humanistycznych.