Każdy z nas jest unikalny i nieszablonowy. Wszyscy rodzimy się z naturalną ciekawością świata, pragnieniem odkrywania, poznawania i tworzenia. Jak to się dzieje, że ta wyjątkowość, kreatywność, radość i swoboda ekspresji zatracają się gdzieś podczas dorastania i przypadającej na ten czas edukacji szkolnej? Czy powszechne systemy edukacji oparte na oświeceniowym przekonaniu, że wszyscy przychodzimy na świat jako „czysta tablica”, którą można dowolnie zapisać, wspierają nasz rozwój i rozwijają nasze zdolności, czy jest wręcz przeciwnie? Czy szkoła, próbująca nas ukształtować według narzuconego poprzez system modelu i starająca się nas wpasować w ramy społecznych oczekiwań, niewątpliwie jest warunkiem odniesienia sukcesu i spełnionego życia? Nie potwierdzają tego przykłady ludzi, którzy zdołali się wyłamać z tego systemu i pójść własną drogą. To samoucy – ci, którzy mimo braku formalnego, systemowego wykształcenia odnoszą sukcesy w przeróżnych dziedzinach i branżach, stwarzając, znajdując, unowocześniając, a niejednokrotnie wręcz rewolucjonizując życie swoje i współczesnych im ludzi, czyniąc je lepszym i łatwiejszym.
Książka, Sukcesy samouków – Królowie wielkiego biznesu, posiada pięćdziesiąt biogramów idealnych ludzi – przedsiębiorców samouków, którzy niejednokrotnie wbrew ciężkim warunkom, biedzie i brakowi szkolnej edukacji odnieśli w życiu obfite sukcesy, w sposób zasadniczy wpływając na świat, jaki znamy. Niech będą one dla Ciebie dowodem na to, iż spełnione życie i sukces zależą na ogół od pracy i samodzielnego rozwoju, a nie od formalnego wykształcenia.
W ebooku odnajdziesz następujące postacie: Karl Albrecht, Isak Andić, Giorgio Armani, Mary Kay Ash, Tomasz Bata, Albert-René Biotteau, Jean-Claude Bourrelier, Richard Charles Nicholas Branson, Ettore Bugatti, Andrew Carnegie, Gabrielle Bonheur Chanel, Natan Darty, Jean-Claude Decaux, John Paul DeJoria, Walt Disney (Walter Elias Disney), Jack Dorsey, Henry Ford, Amancio Ortega Gaona, William (Bill) Henry Gates III, Amadeo Peter Giannini, Hyman Golden, William Thomas Grant, David Green, Joyce Clyde Hall, Keneth A. Ken Hendricks, Milton Snavely Hershey, Sōichirō Honda, Steve Jobs, Henry John Kaiser, Ingvar Kamprad, Kerkor „Kirk” Kerkorian, Rajmund Albert (Ray) Kroc, Carl Lindner Jr, Marcus Loew, Konosuke Matsushita, Werner Arthur Arnold Otto, Wolfgang Puck, Yves Rocher, John Davison Rockefeller, Anita Roddick, Henry Royce, Helena Rubinstein, Sonia Rykiel, Vidal Sassoon, Richard M. Schulze, Rex David „Dave” Thomas, Hans Otto Wilhelm Wilsdorf, Charles Kemmons Wilson, Anna Wintour oraz Reinhold Wurth.
Andrzej Moszczyński jest autorem 23 książek, 34 wykładów, a także 3 kursów. Pasjonuje go zdobywanie wiedzy z obszaru psychologii osobowości i psychologii pozytywnej.
Ponad 700 razy wystąpił jako prelegent podczas seminariów, konferencji czy kongresów mających charakter społeczny i charytatywny.
Regularnie się dokształca i korzysta ze szkoleń takich organizacji edukacyjnych jak: Harvard Business Review, Ernst & Young, Gallup Institute, PwC.
Jego zainteresowania obejmują następujące tematy: potencjał człowieka, poczucie własnej wartości, szczęście, kluczowe atrybuty osobowości, w tym między innymi odwaga, wytrwałość, wnikliwość, entuzjazm, wiara w siebie, realizm. Obszar jego zainteresowań stanowią ponadto umiejętności wspierające bycie zadowolonym człowiekiem, między innymi: uczenie się, wyznaczanie celów, planowanie, asertywność, podejmowanie decyzji, inicjatywa, priorytety. Zajmuje się także czynnikami wpływającymi na korzystne relacje między ludźmi (należą do nich np. Miłość, motywacja, pozytywna postawa, wewnętrzny spokój, zaufanie, mądrość).
Od ponad 30 lat jest przedsiębiorcą. W latach dziewięćdziesiątych był przez dziesięć lat prezesem spółki działającej w branży reklamowej i obejmującej zasięgiem cały kraj. Od 2005 r. Do 2015 r. Był prezesem spółki inwestycyjnej, która komercjalizowała biurowce, hotele, osiedla mieszkaniowe, galerie handlowe.
W latach 2009-2018 był akcjonariuszem strategicznym, a także przewodniczącym rady nadzorczej fabryki maszyn okrętowych Expom SA. W 2014 r. Utworzył w USA spółkę wydawniczą. Od 2019 r. Skupia się przede wszystkim na jej rozwoju.