W dniu, w którym dziesięcioletni Antek wyrusza do kaszubskiej wsi na zieloną szkołę, dowiaduje się o ciążącej nad nim przepowiedni. Ma przeżyć to samo, co brat jego pradziadka, który 100 lat temu, jako dziesięcioletni chłopiec, wrócił pewnego dnia z wyprawy do lasu kompletnie odmieniony, a tamto wydarzenie wpłynęło na całe jego życie.
Na zielonej szkole dzieci czeka gra terenowa, w trakcie której posiadają dotrzeć do zapadniętego zamku i odkryć ukryty w nim skarb. Antek wraz ze swoją drużyną – Sławiną i Brunem - zamiast na trasę zaplanowaną przez opiekunów trafiają do prawdziwej kaszubskiej baśni, w której ich sprzymierzeńcami okażą się Borowa Ciotka, stolemy i kraśnięta.
Mieszkają oni w prawostronnej baśni, którą władał kiedyś książę Sobiesław i księżna Gertruda, jednak zamek, wraz z nimi, zapadł się 100 lat temu. Pozostała po nim jedynie Zamkowa Góra. Lewostronną baśnią rządzi Trzęsawid, pan Wilczego Bagna i brat Sobiesława, który stał się upiorem.
Zamek wynurzy się w dniu, w którym dzieci trafią do baśni, i to dosłownie na chwilę. W tym czasie Antek, Sławina i Bruno muszą otworzyć drzwi za pomocą hasła i dotrzeć do ukrytego we wnętrzu skarbu. Jeśli im się to nie uda, zamek zapadnie się znowu, tym razem wraz z Zamkową Górą, a jego miejsce zajmie Wilcze Bagno. Trzęsawid stanie się władcą całej krainy.
Czy dzieciom uda się dostać skarb z dłoni księcia Sobiesława i księżnej Gertrudy, mimo że Bruno zechce się od nich odłączyć, chciwe kraśnię ukradnie kopertę z hasłem, a u podnóża Zamkowej Góry czyha na nich Trzęsawid ze swoją okrutną armią?