,,Nie jestem projektem ani rodzica, ani nauczyciela. Mam własny potencjał i biostruktury (dane od natury), które wywołują, iż jestem taki, jaki jestem. Mam także własne problemy rozwojowe... Nie mogę zachowywać się jak ty, bo jestem sobą - pomóż mi, jeśli umiesz..." Żadne dziecko nie planuje sprawiać kłopotów czy ponosić porażek w szkole!
Zachowanie jest wypadkową wielu czynników, które trzeba zrozumieć... I o tym jest ten przewodnik. Rozwój dziecka przebiega dynamicznie. Czasem jest harmonijny, podręcznikowy, a problemy niemal nie występują.
Czasem jest inaczej. To kwestia szczególnie jednostkowa. W sytuacji rozwoju nieharmonijnego i występowania problemów rozwojowych szczególne znaczenie posiadają uważna obserwacja funkcjonowania dziecka, a także jak najszybsze udzielenie mu trafnej pomocy.
Wczesna diagnoza to najkorzystniejsza profilaktyka trudności szkolnych i załamania się losów dzieci. Małgorzata Taraszkiewicz - psycholog, wykładowca, trener, coach, neurometodyk, autorka ponad 50 książek, poradników, e-kursów.
Redaktor naczelna czasopisma,,Mam dziecko w szkole". Prowadzi poradnię dla rodziców i pedagogów. Autorka projektu Indywidualni.pl i pakietu rozwojowego dla przedszkoli i szkół NeuroBox.pl. Zajmuje się kreowaniem i wdrażaniem programów na rzecz rozwijania potencjału ludzkiego.
Nakładem Wydawnictwa Dobra Literatura ukazały się dotychczas: Siła i niepodatność psychiczna. Jak je wzmonić$38 (2019), Pomoc ku równowadze. Jak zadbać o swoje zdrowie psychiczne (2019). Zuzanna Taraszkiewicz - ukończyła bioetykę - ekologię człowieka.
Trener, edukator, coach, wykładowca, choreoterapeuta, ratownik medyczny i doula. Autorka wielu programów i publikacji dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Współautorka projektu Indywidualni.pl - baterii testów psychometrycznych oraz kompletu rozwojowego dla przedszkoli i szkół NeuroBox.pl.
Mama trzech córek.