Monografia, podzielona na 5 rozdziałów, posiada przegląd literatury równocześnie pod kątem eksplikacji pojęcia „telepracy", jak i motywów jej podejmowania. Przedstawiono w niej w dodatku wyniki autorskich badań, których celem było zidentyfikowanie najważniejszych czynników wpływających na zainteresowanie telepracą wśród pracowników i przedsiębiorców (pracodawców).
Wykazano, że głównymi czynnikami motywującymi pracowników do podejmowania pracy zdalnej są elastyczne godziny pracy, możliwość pracy w dowolnym miejscu na świecie oraz samodzielna organizacja pracy. Badanie było przeprowadzone przed pandemią COVID-19, która wymusiła wprowadzenie pracy zdalnej w wielu organizacjach do tej pory niekorzystających z telepracy.
obecnie telepraca stanowi pokaźne wyzwanie dla przedsiębiorców i kadry menedżerskiej. Po doświadczeniach z okresu pandemii COVID-19 większość z nich nie ma wątpliwości, iż jest to bardzo przydatna forma zatrudnienia.
Wielu z pracodawców przekonało się do telepracy oraz wielu pracowników nie chce już powracać do trybu pracy stacjonarnej. Ze względu na wagę i znaczenie problemu, jakim jest stopniowe przenoszenie zatrudnienia do e-przestrzeni, autorki zaprezentowały rozwiązywanie go na poziomie strategicznym.
Jako przydatne narzędzie w tym celu zaproponowały analizę SWOT/TOWS, która, mimo że została zastosowana w odniesieniu do uzyskanych wyników badań, pasuje do zastosowania przez menedżerów, którzy coraz częściej będą zmuszeni do pracy ze swymi podwładnymi w przestrzeni wirtualnej wykonanej poprzez komputery, ich oprogramowanie i sieci komunikacyjne.